Biznes2018-08-20
1

Natur Produkt Zdrovit i Euro-Net z największym wzrostem wydatków na reklamę po I połowie br., w dół Aflofarm, Volkswagen i Unilever (Top10)

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Wydatki na reklamę w mediach tradycyjnych wzrosły w I połowie br. o blisko 8 proc. w porównaniu z tym samym okresem ub.r. Największy ich wzrost notują Natur Produkt Zdrovit i  Euro-Net Warszawa. W tym okresie budżety zredukowali: Aflofarm Farmacja Polska, Volkswagen Group Polska i Unilever.

W okresie od stycznia do czerwca br. marketerzy przeznaczyli na reklamę w tradycyjnych mediach (nie uwzględniając internetu) 15,73 mld zł, czyli 7,9 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2017 roku – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych Kantar Media, dane cennikowe, bez rabatów).

Największym reklamodawcą niezmiennie pozostaje Aflofarm Farmacja Polska, który choć nieznacznie ogranicza wydatki reklamowe, to wciąż mocno dystansuje kolejnych reklamodawców z czołówki tych największych. I tak wydaje bowiem więcej niż łączne wydatki trzech kolejnych marketerów: Lidla, Natur Produkt Zdrovit i Terg.

Ta farmaceutyczna spółka przeznaczyła w omawianym okresie wsparcie swoich marek 959,1 mln zł, czyli 1,9 proc. mniej niż rok wcześniej.

Drugi za nim Lidl Polska wydał w mediach tradycyjnych 371,6 mln zł, czyli 19,2 proc. więcej rok do roku, a trzecia na podium firma Natur Produkt Zdrovit o 67 proc., do 317,6 mln zł.

Zobacz tabelę

Kolejne miejsca w czołówce największych polskich reklamodawców zajmują: Terg – 254,2 mln zł (wzrost o 38,8 proc.), Euro-Net Warszawa – 234,5 mln zł (wzrost o 62,7 proc.), Ferrero Polska – 232,2 mln zł (wzrost o 11,1 proc.), USP Zdrowie – 230,3 mln zł (wzrost o 14,1 proc.), Metro Group – 206,5 mln zł (wzrost o 29,8 proc.), Volkswagen Group Polska – 205,5 mln zł (spadek o 8,6 proc.), Unilever Polska  - 198 mln zł (spadek o 11,7 proc.).

Z danych Kantar Media wynika również, że marketerzy wciąż najwięcej wydają na reklamę w telewizji – w omawianym okresie ulokowali w niej 8,3 mld zł, zwiększając nakłady w skali roku o 4,9 proc.

Zobacz tabelę

Drugim kanałem komunikacji, w który najchętniej inwestowali jest radio, które w I połowie roku zarobiło 3,6 mld zł, czyli 16,7 proc. więcej w porównaniu do tego samego okresu ub.r.

Magazyny na reklamach zarobiły 2,2 mld zł, czyli 8,5 proc. więcej niż przed rokiem.

Wydatki na reklamy w gazetach wzrosły w skali roku o 8 proc., do 703,1 mln zł, a na nośnikach reklamy zewnętrznej – o 0,73 proc., do 878,6 mln zł.

Najmniej zarobiła reklama indoorowa – zaledwie 56,9 mln zł, czyli 37 proc. więcej niż rok wcześniej.

Autor:BG

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas