Liderem oglądalności wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej w lutym br. był Polsat. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogły cztery kanały nadające na MUX-8, a najwięcej straciło Polo TV - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
W lutym 2018 roku wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową najpopularniejszym kanałem był Polsat - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnenedia.pl przez jednego z nadawców. Średni udział tej stacji w porównaniu do lutego 2017 roku zmniejszył się o 8,86 proc. i wyniósł 13,38 proc.
Drugą pozycję zajęła TVP1, która zanotowała udział na poziomie 12,27 proc., po spadku o 10,18 proc.
Podium uzupełnia TVP2. Jej średni wynik w analizowanym okresie zwiększył się o 0,29 proc. i wyniósł 10,32 proc.
##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/ogladalnosc-telewizji-w-lutym-tvp1-wyprzedzila-polsat-hity ##
Tzw. „wielką czwórkę” uzupełnia TVN, którego udział spadł o 2,24 proc. do 9,59 proc.
W czołowej piątce znalazło się jeszcze TVP Info. Jego udział wzrósł o 1,12 proc. do 6,32 proc.
Szósty był kanał TV Puls, który awansował z miejsca siódmego. Jego średni udział w zeszłym miesiącu wyniósł 5,54 proc. (rok wcześniej było to 4,42 proc., co oznacza wzrost wynoszący 25,34 proc.). Trzy oczka niżej, z udziałem na poziomie 3,80 proc., znalazł się siostrzany Puls 2.
##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/ogladalnosc-programow-informacyjnych-luty-2018-wydarzenia-wyprzedzily-wiadomosci ##
Od 22. do 26. miejsca w zestawieniu zajęły naziemne kanały, które wystartowały w 2016 roku (WP - 0,64 proc. udziału w lutym br., Metro - 0,54 proc., Zoom TV - 0,50 proc. oraz Nowa TV - 0,45 proc.). Wszystkie te stacje odnotowały największe wzrosty w zestawieniu względem lutego 2017 roku - wyniosły one odpowiednio 326,67 proc., 107,69 proc., 117,39 proc. i 104,55 proc.
Z kolei największy spadek odnotowało Polo TV. Wynik ten stacji zmniejszył się o 29,17 proc. do 1,02 proc. Spadła ona z 19 na 20 miejsce.
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 w lutym 2018 roku pozycję lidera oglądalności w DVB-T też zajął Polsat. Stacja ta ze średnim udziałem na poziomie 15,06 proc. zanotowała, względem analogicznego okresu rok wcześniej, spadek o 13,65 proc.
Drugie miejsce zajął TVN, którego udział zwiększył się o 6,58 proc. do 13,12 proc. Na podium znalazła się jeszcze Dwójka (8,40 proc., w dół o 4,65 proc.), a „wielką czwórkę” uzupełnia TVP1 (7,90 proc.; - 2,95 proc.).
Również i tutaj zdecydowanie najwięcej zyskały kanały z MUX-8, a liderem pod tym względem była stacja WP - jej wzrost wyniósł 261,54 proc. do 0,47 proc. udziału.
Z kolei w tym ujęciu najwięcej straciła TVP Rozrywka - było to 31,86 proc. do 1,39 proc.
Nielsen Audience Measurement nie udostępnia danych o oglądalności TV Trwam, bo stacja nie podpisała umowy z instytutem.