Telewizja2013-03-06
17

Naziemna telewizja cyfrowa: TVP1 liderem, Puls2 mocno w górę

Wśród odbiorców naziemnej telewizji cyfrowej w lutym br. najchętniej oglądana była TVP1. Z kolei widzowie z grupy komercyjnej zdecydowanie najchętniej wybierali Polsat.

Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement, wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową w lutym 2013 roku liderem była TVP1, której udział w analizowanej grupie, po wzroście względem stycznia 2013 roku o 0,98 proc., wyniósł 18,54 proc. Stacja ta również pierwsze miejsce zajmowała w całej populacji.

Drugie miejsce zajął Polsat, notując udział na poziomie 16,21 proc. po spadku o 1,40 proc. (stacja ta w całej populacji zajmowała miejsce trzecie).

Wśród odbiorców DVB-T na podium znalazła się jeszcze TVP2 z wynikiem na poziomie 13,63 proc. (wzrost o 0,52 proc.), a dopiero czwarte miejsce zajęła TVN (12,35 proc., spadek o 1,75 proc.). Natomiast w całej populacji trzecie miejsce zajmowała TVN, a Dwójka była dopiero czwarta (więcej na ten temat).

Na piątym miejscu w rankingu DVB-T znalazła się TV Puls, której udział w rynku wyniósł 5,84 proc. (- 7,89 proc.). Stacja miała lepszy wynik niż stacje o podobnym profilu jak TVN7 (miejsce siódme z wynikiem 5,50 proc.) i TV4 (miejsce ósme z wynikiem 4,65 proc.). Natomiast szósta pozycja należała do TVP Info, którego udział wyniósł 5,62 proc.

Udział powyżej 1 proc. zanotowały jeszcze takie stacje jak: Puls 2 (największy wzrost w rankingu wynoszący 51,14 proc., kanał ten jednak w lutym br. znacznie wydłużył godziny nadawania, więcej na ten temat), TTV, ATM Rozrywka, Polo TV, TV6 oraz Eska TV. Z kolei najwięcej straciła plasująca się na ostatnim miejscu TVP Kultura - jej wynik zmniejszył się o 24,14 proc.

Zobacz tabelę


Z kolei w grupie komercyjnej 16-49 w lutym br. zdecydowanym liderem oglądalności był Polsat. Stacja ta z udziałem na poziomie 19,35 proc. zanotowała względem poprzedniego miesiąca jednak spadek o 1,58 proc. Zajmująca drugie miejsce TVP1 osiągnęła udział wynoszący już tylko 13,24 proc. (wzrost o 1,53 proc.). Niewiele niższe były udziały TVN (12,85 proc., + 0,94 proc.) oraz TVP2 (10,85 proc., - 2,16 proc.).

Piąte miejsce przypadło TV Puls (7,18 proc.), która również i tutaj zanotowała lepsze wyniki niż konkurencyjne TVN7 (6,27 proc.) i TV4 (5,67 proc.).

Również i w tym ujęciu liderem wzrostu była stacja Puls2 (wyniósł on 58,54 proc.), a liderem spadku - TVP Kultura (26,98 proc.).

Zobacz tabelę


Z naziemnej telewizji cyfrowej korzysta już ponad 27 proc. gospodarstw domowych w Polsce. Prezentowane dane Nielsen Audience Measurement, uzyskane dzięki uprzejmości jednego z nadawców, dotyczą gospodarstw tylko z DVB-T.

Autor:mk

Więcej informacji:naziemna telewizja cyfrowa, DVB-T

KOMENTARZE(17)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas