Telewizja 2018-11-05
3

nc+ będzie transmitować piłkarską ligę angielską przez kolejne trzy sezony

Platforma nc+ pozyskała w przetargu wyłączne prawa do transmisji w Polsce meczów piłkarskiej ligi angielskiej Premier League w sezonach 2019/20, 2020/21 i 2021/22.

W ramach nowej umowy nc+ będzie mogła transmitować w każdym z tych trzech sezonów po 235 meczów, o 32 więcej niż w bieżących rozgrywkach. Część będzie pokazywana w jakości 4K (stacja Canal+ 4K Ultra HD została uruchomiona przez nc+ w maju br.).

Transmisje z Premier League będą dostępne w stacjach nc+, także na platformach nc+ GO oraz Player.pl (w ramach płatnej oferty player+).

Liga angielska jest pokazywana przez stacje Canal+ w Polsce nieprzerwanie od ponad 20 lat.

Do Canal+ wróciła liga hiszpańska i niemiecka

Od początku bieżącego sezonu, po trzech latach przerwy, w stacjach Canal+ znów można oglądać mecze piłkarskiej ligi hiszpańskiej. Canal+ kupił prawa do tych transmisji wspólnie z Eleven Sports na trzy sezony. Każdy z nadawców może pokazywać po pięć meczów z każdej kolejki.

Z kolei w październiku ub.r. Eleven Sports odsprzedał Canal+ sublicencję do transmisji piłkarskiej ligi niemieckiej, którą we własnych stacjach pokazuje od połowy 2016 roku. W ramach porozumienia Canal+ transmituje po dwa-trzy mecze z każdej kolejki, umowa będzie obowiązywała do końca sezonu 2020-2021.

Od bieżącego sezonu w stacjach Canal+ nie ma już natomiast transmisji piłkarskiej Ligi Mistrzów i Ligi Europy, prawa do pokazywania tych rozgrywek przejął Polsat i oferuje je w odpłatnych kanałach i serwisach pay-per view Polsat Sport Premium. Do końca br. abonenci nc+ korzystający z pakietów z Canal+ mają dostęp do Polsat Sport Premium bez dodatkowych opłat, a potem mają płacić za to maksymalnie 30 zł miesięcznie.

nc+ bierze też udział w przetargu na prawa do transmisji polskiej Lotto Ekstraklasy przez kolejne dwa sezony. Według nieoficjalnych ustaleń cena za sezon wyniesie ok. 250 mln zł, w ostatnich dniach rada nadzorcza Telewizji Polskiej nie zgodziła się, żeby ten nadawca za pakiet z jednym meczem z każdej kolejki płacił ok. 70 mln zł rocznie.

Na koniec czerwca ub.r. platforma nc+ miała 2,12 mln klientów, wobec 2,1 mln rok wcześniej.

Autor: tw

KOMENTARZE (3) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas