Telewizja 2013-04-10
18

nc+ nie zwalnia z reklamami. Do tej pory wydała na nie 15 mln zł

Cennikowe wydatki reklamowe nc+ w telewizji, radiu i prasie wyniosły do tej pory 14,7 mln zł. Firma nie zmniejszyła intensywności kampanii z powodu kryzysu wizerunkowego wywołanego protestami klientów.

Kampania reklamowa nc+ jest prowadzona już od miesiąca. Oferta platformy została zaprezentowana 21 marca, ale już dwa tygodnie wcześniej do emisji w telewizji, radiu i internecie trafiły reklamy teaserowe zapowiadające nc+ jako „nową definicję rozrywki” (przeczytaj więcej i obejrzyj je). Dane z admonitu przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl przez Instytut Monitorowania Mediów pokazują, że spoty te zostały wyemitowane 862 razy w telewizji i 819 razy w radiu, co cennikowo kosztowało 4,33 mln zł (internet nie jest jeszcze objęty badaniem Instytutu Monitorowania Mediów).

W dniu premiery nc+ rozpoczęła się jej właściwa kampania reklamowa, która oprócz telewizji, radia i internetu obejmuje prasę i outdoor. Reklamy, będące rozwinięciem spotów teaserowych, przekonują, że na nowej platformie dostępnych jest ponad 50 kanałów HD, multiroom z możliwością podłączenia do 6 telewizorów, atrakcyjne transmisje sportowe i filmy, a pakiet z Canal+ kosztuje już od 59 zł miesięcznie (zobacz ten spot).

W ciągu pierwszego tygodnia reklamy zostały wyemitowane 1 132 razy w telewizji, 552 razy w radiu i 15 razy opublikowane w prasie. Cennikowo kosztowało to niecałe 6 mln zł.

W czwartek 28 marca nc+ oficjalnie przyznała, że ma duży problem z klientami niezadowolonymi z nowej oferty. Tego dnia prezes firmy, Julien Verley, wysłał założycielowi forum i profilu facebookowego Anty nc+ list otwarty z propozycją spotkania (którą twórca Anty nc+ po kilku dniach odrzucił - przeczytaj o tym więcej). Z nc+ odszedł dyrektor marketingu Marek Staniszewski, a następnego dnia zwolniona została Beata Mońka, wiceprezes. ds. biznesu, komunikacji i brandingu. Natomiast abonenci n, którzy dostali listy informujące ich o automatycznej migracji do nc+ w przypadku niewypowiedzenia dotychczasowej umowy do połowy kwietnia, zaczęli to zgłaszać do UOKiK-u, który po paru dniach zdecydował się wszcząć postępowanie przeciw firmie (więcej na ten temat).

>>> Będzie nowa oferta nc+. „Pracujemy nad rozwiązaniami”

Mimo dużego kryzysu wizerunkowego w kolejnych dniach nc+ kontynuowała działania reklamowe w niezmienionej formie. W ciągu półtora tygodnia reklamy pojawiły się 1 039 razy w telewizji, 266 razy w radiu i 12 razy w tytułach prasowych. Intensywność kampanii znacząco spadła tylko w radiu, a w dominującej w mediaplanie telewizji zmalała w naturalny sposób, po kulminacji w pierwszych dniach po starcie nc+. Od 29 marca do 8 kwietnia reklamy telewizyjne, radiowe i prasowe cennikowo kosztowały nc+ 4,4 mln zł.

Dla porównania, według Kantar Media od stycznia do lipca ub.r. cennikowe wydatki na reklamy platformy n (bez internetu) wyniosły 21,1 mln zł, a Canal+ Cyfrowego - 57 mln zł (zobacz szczegóły).

Zobacz tabelę

 

 


 

Autor: Tomasz Wojtas

Więcej informacji: nc+, wydatki reklamowe nc+

KOMENTARZE (18) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas