Internet2020-05-05
3

Netflix przekaże 2,5 mln zł na wsparcie pracowników branży filmowej i tv w Polsce

Reed Hastings, CEO NetflixaReed Hastings, CEO Netflixa

Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych (KIPA) wspólnie z Netflixem utworzyła fundusz pomocowy dla pracowników polskiej branży filmowej i telewizyjnej najbardziej poszkodowanych wskutek wstrzymania prac w związku z epidemią. Globalna platforma przekaże 2,5 mln zna start funduszu.

Fundusz ma wspierać najbardziej dotkniętych skutkami pandemii członków ekip z sektora telewizyjnego i filmowego, którzy często działają jako freelancerzy, a obecnie nie mogą pracować ze względu na niemal całkowite zatrzymanie prac na planach zdjęciowych. Pomoc zostanie skierowana do wszystkich pionów filmowych - osób pracujących przy scenografii, charakteryzacji, kostiumach, dźwięku, a także do operatorów zdjęć, asystentów kamer, focus puller’ów, gafferów, autorów storyboardów i wielu innych reprezentujących zawody tzw. below the line (BTL).

Fundusz utworzony przez Krajową Izbę Producentów Audiowizualnych będzie działał pod hasłem: „Producenci pomagają ekipom”. Netflix przekazał na starcie 2,5 mln zł na ten cel.

- Te środki  pomogą nam przekazać w obliczu kryzysu wsparcie najbardziej zagrożonym pracownikom z branży audiowizualnej, w uzupełnieniu do naszych dotychczasowych działań. Jedną z podstawowych wartości KIPA jest solidarność i rozumiemy, że Netflix realizując projekty w Polsce, czuje się częścią naszego rynku. Stąd naturalnym ruchem jest przeznaczenie wsparcia dla freelancerów z branży telewizyjnej i kinowej, w tych trudnych dla mediów i kultury czasach. To ważny gest - komentuje Alicja Grawon-Jaksik, prezes Krajowej Izby Producentów Audiowizualnych.

- Jesteśmy wdzięczni za możliwość współpracy z KIPA w celu wsparcia najbardziej poszkodowanych członków ekip produkcji telewizyjnej i filmowej, którzy są niezwykle istotnym elementem polskiego przemysłu audiowizualnego. Oprócz wsparcia, jakiego udzielamy ekipom, aktorom i partnerom technicznym zaangażowanym w nasze  bieżące produkcje, chcemy również pomagać szerzej osobom obecnie najbardziej potrzebującym - zwłaszcza freelancerom dotkniętym przez kryzys - dodaje Anna Nagler, od niedawna szefowa produkcji Netflixa w językach lokalnych w Europie Środkowo-Wschodniej.

Globalnie Netflix w drugiej połowie marca utworzył fundusz o wartości 150 mln dolarów na wsparcie twórców filmowych i telewizyjnych poszkodowanych przez koronawirusa. Większość z tych środków zostanie przeznaczona na pomoc osobom pracującym przy produkcjach Netflixa, natomiast 30 mln dolarów zaplanowano do przekazania organizacjom branżowych na całym świecie (m.in. w USA, Kanadzie, Wielkiej Brytanii, Włoszech, Hiszpanii, Holandii, Indiach, Brazylii, Kolumbii, Meksyku).

Rośnie liczba subskrybentów Netfliksa

W ubiegłym roku najpopularniejszą filmową premierą na Netfliksie był "Zabójczy rejs" ("Murder Mystery") z Adamem Sandlerem i Jennifer Aniston w rolach głównych - według danych serwisu komedię obejrzano w 31 mln domów w ciągu trzech dni od premiery. Podium uzupełniają  "6 Underground", obejrzany w 83 mln gospodarstw w cztery tygodnie od premiery, a także "Iniemamocni 2".

W pierwszym kwartale br. Netflix zanotował rekordowe wyniki: wzrost liczby subskrybentów o 15,77 mln do 182,86 mln, 5,77 mld dolarów przychodów i 709 mln dolarów zysku netto.

Według badania Gemius/PBI w marcu br. przeglądarkowa wersja Netflixa miała w Polsce 5,38 mln użytkowników i 82,5 mln odsłon, a aplikacja mobilna - 1,09 mln użytkowników. Platforma nie ujawnia, ilu płacących użytkowników ma w Polsce. Z szacunków Amper Analysis wynika, że może ich być 800 tys.

W 2019 roku Netflix wydał na zawartość programową rekordową kwotę 15 mld dolarów - wynika z danych firmy analitycznej BMO Capital Markets. Według prognoz ekspertów serwis nie zamierza ograniczać się w przyszłości w inwestowaniu w treści. W 2020 roku może to być kwota 17,3 mld, zaś w 2028 - 26 mld dolarów.

Autor:tw

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas