Internet2023-06-28
1

Netflix: opcja w podróży domyślnie przez miesiąc

Po uruchomieniu aplikacji Netflix na telewizorze następuje potwierdzenie gospodarstwa domowegoPo uruchomieniu aplikacji Netflix na telewizorze następuje potwierdzenie gospodarstwa domowego

Opcja korzystania z Netfliksa poza miejscem zamieszkania domyślnie działa jednorazowo przez miesiąc. Potem subskrybent musi wnioskować o przedłużenie jej na kolejny okres.

Korzystanie z Netfliksa poza miejscem zamieszkania to jedna z furtek pozostawionych przez platformę po tym, jak zaczęła ograniczać udostępnianie przez subskrybentów swoich kont osobom z innych domów.

Netflix blokadę takiego współdzielenia kont testował od połowy ub.r., a pod koniec maja wprowadził w 103 krajach, m.in. Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Australii, Singapurze, Meksyku, Brazylii, a także Polsce. Użytkownik korzystający z czyjegoś konta traci dostęp do platformy, może go odzyskać na dwa sposoby: kupi własną subskrypcję lub właściciel udostępnianego mu wcześniej konta zdecyduje się na dodatkową opłatę (w Polsce to 9,99 zł miesięcznie).

Netflix w podróży: kod weryfikacyjny domyślnie na miesiąc

Subskrybenci chcący przeglądać Netfliksa poza miejscem zamieszkania, na przykład w związku z podróżą, mogą korzystać z kodów tymczasowych przesyłanych przez platformę. Taki kod odblokowuje dostęp do niej na tydzień lub dwa (w różnych krajach obowiązuje inny limit), potem trzeba go wpisać ponownie.

Po miesiącu subskrybent domyślnie traci dostęp. Wyświetla mu się komunikat, że kody tymczasowe zostały wyczerpane, a z kolejnych będzie można skorzystać później.

W tej sytuacji użytkownik musi skontaktować się z administracją Netfliksa, żeby uzyskać kody na kolejny miesiąc.

Według danych firmy Antenna w USA zaraz po wprowadzeniu blokady współdzielenia kont Netflix pozyskał prawie 100 tys. nowych abonentów, dwa razy więcej niż przed tym ruchem. Za to w Hiszpanii miał z tego powodu stracić nawet milion subskrybentów (dane Kantar Worldpanel).

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

W pierwszym kwartale br. globalna liczba subskrybentów Netfliksa zwiększyła się o 1,75 mln do 323,5 mln, z czego prawie 1,5 mln przybyło w regionie Azji i Pacyfiku. Przy wzroście przychodów o 3,7 proc. do 8,16 mld dolarów marża operacyjna zmalała z 25,1 do 21 proc., a zysk netto z 1,6 do 1,3 mld dolarów (w przeliczeniu na akcję: z 3,53 do 2,88 dolara).

Autor:tw

Więcej informacji:Netflix, streaming

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas