Telewizja2018-05-24
11

Netflix kupił prawa do polskiego serialu „Ultraviolet”

Serial kryminalny „Ultraviolet” zadebiutował na antenie AXN Polska jesienią ub.r. i podwoił udziały stacji. Teraz produkcją zainteresował się Netflix, który doda ją do swojej oferty. Koncern Sony Pictures Television Networks rozważa wyprodukowanie kontynuacji, a decyzja ma zapaść do wakacji - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.

„Ultraviolet” to polski serial kryminalny, w którym tajemnice i niewyjaśnione przez policję sprawy rozwiązuje tytułowa grupa Ultraviolet. Jej członkowie działają w sieci i wykorzystują do tego siłę nowych technologii. To lokalna produkcja stacji AXN, w całości nakręcona w Polsce. W roli głównej wystąpiła Marta Nieradkiewicz.

W produkcji zagrali także: Agata Kulesza, Bartłomiej Topa, Sebastian Fabjański, Sebastian Kalita, Michał Żurawski, Weronika Rosati, Mateusz Damięcki, Anna Dereszowska, Bartosz Gelner i Magdalena Czerwińska. Reżyserem serialu jest Jan Komasa, a scenarzystką i producentką - Wendy West.

„Ultraviolet” był emitowany w AXN jesienią ub.r. - premierowe odcinki oglądać można było w środy o godz. 22.00, w okresie od 25 października do 20 grudnia 2017 roku. Średnia oglądalność 10 premierowych odcinków produkcji wyniosła 107 tys. widzów, co przełożyło się na 0,89 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 0,92 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 1,04 proc. w grupie 16-59.

Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl, projekt nie został porzucony i stacja AXN rozważa realizację drugiego sezonu tej produkcji. Nieoficjalnie ustaliliśmy, że ostateczna decyzja ma zostać podjęta do wakacji. Sony Pictures Television Networks nie komentuje naszych ustaleń i nie udziela żadnych informacji na temat kontynuacji.

Pierwszy sezon „Ultravioletu” miał około dwukrotnie wyższe wyniki niż średnia długookresowa oglądalność AXN. Natomiast w czasie emisji premier stacja zajmowała trzecie miejsce w rynku kanałów filmowo-serialowych. Warto dodać, że w odcinkach serialu poprzez lokowania pasywne i aktywne promowano produkty firm Sony Mobile, Opel i Ubisoft.

„Ultraviolet” w Netflixie

Polską produkcją z Martą Nieradkiewicz w roli głównej zainteresowała się amerykańska platforma Netflix.

- Mogę jedynie potwierdzić, że prawa streamingowe do serialu "Ultraviolet" zostały zakupione przez platformę Netflix - tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl Magdalena Mastalerz, PR manager w Sony Pictures Television Networks Central Europe.

Jak informuje Netflix serial pojawi się na platformie jeszcze w tym roku, także w polskiej ofercie serwisu.

W maju rozpoczęły się zdjęcia do „Znaków” - kolejnego polskiego serialu realizowanego przez Sony Pictures Television Networks Central Europe. W produkcji zagrają m.in. Andrzej Konopka, Helena Sujecka, Małgorzata Hajewska-Krzysztofik i Helena Englert, a reżyserami są Jakub Miszczak i Marcin Ziębiński. Producentem jest ATM Grupa.

W I kwartale 2018 r. przychody Netflixa były wyższe o 43 proc. niż rok wcześniej, a zysk netto osiągnął poziom 290 mln dol. Z serwisu korzysta globalnie 125 mln użytkowników.

Według badania Gemius/PBI w październiku ub.r. Netflix miał w Polsce 1,21 mln realnych użytkowników i odnotował 14,9 mln odsłon.

Kilka dni temu Ted Sarandos, szef programowy Netflixa zapowiedział że serwis w br. na zewnętrzne licencje i produkcję własnych treści przeznaczy 8 mld dol. i zamierza wyprodukować 470 nowych filmów, seriali i programów.  

Autor:łb

KOMENTARZE(11)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas