Internet2022-07-21
3

Netflix: Tańszy pakiet z reklamami może być uboższy w treści

fot. unsplash.comfot. unsplash.com

Planowany tańszy pakiet połączony z koniecznością oglądania reklam może nie zawierać całej oferty dostępnej dla użytkowników droższych abonamentów - przyznali przedstawiciele Netfliksa. Serwis tłumaczy taką sytuację koniecznością renegocjowania umów z producentami i zewnętrznymi partnerami. Na razie nie wiadomo, jakich pozycji miałoby zabraknąć w „reklamowej” opcji Netfliksa.

W drugim kwartale br. liczba subskrybentów Netfliksa zmalała o 970 tys. do 220,67 mln - to jego drugi z rzędu spadkowy kwartał. Platforma liczy, że w bieżącym wróci do wzrostu. W 2023 roku planuje wprowadzić tańszy pakiet z reklamami oraz dodatkowe opłaty za udostępnianie profilu osobom spoza domu.

Nie będzie wszystkiego

Według zapowiedzi wprowadzenie przez Netfliksa tańszego pakietu połączonego z koniecznością oglądania reklam miałoby nastąpić nie wcześniej, niż na początku 2023 r.

Teraz pojawiły się dodatkowe informacje związane z tym planem, z których nie będą zadowoleni użytkownicy czekający na tańszą, „reklamową” opcję Netfliksa. Podczas wideokonferencji związanej z wynikami przedstawiciele serwisu zapowiedzieli bowiem, że w tańszym pakiecie może nie znaleźć się pełna oferta platformy.

Czytaj także: Netflix testuje walkę z dzieleniem kont. Trzeba dopłacić za dodatkowe gospodarstwo domowe

Ted Sarandos, który współkieruje Netfliksem zaznaczył, że użytkownicy tańszego pakietu z reklamami z pewnością odnajdą w serwisie ciekawe, wciągające treści, jednak niektórych pozycji może na początku zabraknąć.

Powód? Liderzy Netfliksa wyjaśniają, że taka sytuacja nie wynika z dyskryminowania abonentów tańszej opcji, ale jest związana z konieczności renegocjacji umów z niektórymi producentami, czy partnerami serwisu. Nie wszyscy z nich bowiem mogą zaakceptować swój udział w modelu reklamowym.

Na razie nie padły żadne konkretne informacje o tym, które tytuły filmów i seriali mogłyby zniknąć z biblioteki Netfliksa w wypadku tańszej subskrypcji wspieranej reklamami.

Czytaj także: Netflix wspiera technicznie dostawców internetu. Ponad miliard dolarów oszczędności

Autor:ps

Więcej informacji:Netflix, reklamy, VoD, oferta

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas