Kultura 2024-02-21
1

Netflix straci przewagę abonencką w krajach arabskich

Według prognoz Digital TV Research do 2029 r. na 13 rynkach arabskich będzie 26 mln subskrypcji SVOD, w porównaniu z 14 mln w 2023 r.

Netflix jest obecnie usługą przesyłania strumieniowego z największą bazą abonentów w 13 krajach arabskojęzycznych, ale według nowej prognozy do 2029 r. utraci pozycję lidera.

Według firmy badawczej Digital TV Research do 2029 r. na 13 rynkach arabskich będzie 26 mln subskrypcji SVOD, w porównaniu z 14 mln w 2023 r. Według szacunków firmy Netflix miał na koniec 2023 roku 3,8 mln subskrybentów, za nim plasował się Shahid VIP, serwis należący do bliskowschodniej firmy medialnej MBC Group z 3,5 mln i StarzPlay z 3,0 mln. Rząd Arabii Saudyjskiej jest właścicielem większościowego pakietu udziałów w Grupie MBC.

Jak przewiduje Digital TV Research, obraz abonenta będzie się jednak zmieniać w nadchodzących latach. Do 2029 r. liderem będzie Shahid VIP z 5,8 mln abonentów w krajach arabskojęzycznych, a za nim plasować się będzie Netflix z 5,6 mln i StarzPlay z 5 mln.

Prognoza zakłada również, że w 2029 r. Disney+ i Amazon osiągną po 3,2 mln abonentów w krajach arabskojęzycznych. Bliskowschodni gigant płatnej telewizji OSN będzie miał 1,5 mln abonentów, a Apple TV+ około pół miliona – przewiduje firma badawcza.

Netflix poszerza swoją ofertę programów w języku arabskim od czasu, gdy w 2021 r. wypuścił swój pierwszy arabski film oryginalny, gwiazdorską adaptację włoskiego hitu kasowego „Perfect Strangers”. W jej ofercie znajdują się takie programy jak reality show „Dubai Bling” i saudyjski film fabularny „Naga”, który platforma promowała na niedawnym Festiwalu Filmowym Morza Czerwonego.

Netflix ma globalnie 247 mln subskrybentów 
Netflix nie podaje, ilu użytkowników ma w Polsce. Z danych Mediapanel wynika, że w listopadzie br. platforma, jako serwis www i aplikacja mobilna (na smartfonach i tabletach, Mediapanel nie obejmuje korzystania ze smart tv), przyciągnęła 10,33 mln użytkowników (co dało 34,78 proc. zasięgu), każdego średnio na 5 godzin, 3 minuty i 26 sekund.

W trzecim kwartale 2023 roku globalnie liczba subskrybentów Netfliksa zwiększyła się o 8,76 mln do 247,15 mln, a przychody wzrosły rok do roku o 8 proc. do 8,5 mld dolarów. 
 

Autor: MM

Więcej informacji: Netflix, Shahid VIP, StarzPlay

KOMENTARZE (1) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas