Technologie2018-11-14
11

Netflix trafi do oferty Play. Do 2024 roku operator uruchomi komercyjne usługi 5G

Play Communications ujawnił strategię rozwoju spółki do 2022 roku. Operator zapowiada między innymi wprowadzenie w ciągu najbliższych tygodni nowych usług telewizyjnych, w tym dostępu do takich serwisów jak Netflix, Showmax czy HBO. Play planuje też w dalszej perspektywie rezygnację z roamingu krajowego do 2022 roku oraz uruchomienie komercyjnej oferty 5G do 2024 roku. - Nasza mobilno - centryczna strategia jest skoncentrowana na użytkownikach indywidualnych, rodzinach i małych firmach i budowie usług konwergentnych w oparciu o sieć komórkową - wyjaśnia Jean Marc Harion, prezes Play Communications.

W poniedziałek Play Comunnications przedstawił wyniki za III kwartał br.  Na koniec września sieć miała 15,02 mln klientów, w tym 12,72 mln aktywnych (8,99 mln abonentów i 3,74 mln użytkowników ofert prepaidowych). W trzech kwartałach br. Play Communications zanotował wzrost wpływów operacyjnych o 2,1 proc. do 5,03 mld zł oraz 542,4 mln zł zysku netto (wobec 244,5 mln zł rok wcześniej).

We wtorek podczas spotkania z dziennikarzami Jean Marc Harion, prezes Play Communications nakreślił strategię operatora, którą zamierza realizować w nadchodzących latach.

Serwisy VoD i telewizja w ofercie Play

Jednym z elementów nowej strategii Play ma być wprowadzenie szerokiej oferty usług konwergentnych opartych na sieci mobilnej. Jean Marc Harion wyjaśnił, że obecnie większość tego typu ofert jest prowadzona za pomocą łączy stacjonarnych, których duże nasycenie występuje na terenach wysoce zurbanizowanych w przeciwieństwie do terenów wiejskich i niewielkich miast.

Play zamierza realizować strategię mobilno-centryczną, w której podstawą będzie własna bezprzewodowa infrastruktura operatora budowana konsekwentnie od kilku lat. W efekcie tych inwestycji w 2022 r. Play zamierza całkowicie zrezygnować z krajowego roamingu z wykorzystaniem nadajników innych operatorów.

- Nasza mobilno - centryczna strategia jest skoncentrowana na użytkownikach indywidualnych, rodzinach i małych firmach i budowie usług konwergentnych w oparciu o sieć komórkową – wyjaśnił Jean Marc Harion

W ramach wprowadzania usług konwergentnych operator planuje znaczne rozszerzenie w najbliższym czasie oferty telewizyjnej na bazie uruchomionej w sierpniu 2016 r. platformy Play Now.

Według informacji ujawnionych przez Play na ofertę złoży się 27 kanałów telewizyjnych oraz dostęp do biblioteki popularnych serwisów VoD, takich jak Netflix, Showmax oraz HBO.

Operator zapowiada, że nowa oferta telewizyjna w ramach pilotażu może zostać uruchomiona jeszcze przed tegorocznymi Świętami Bożego Narodzenia, jednak pełnej dostępności tej usługi można się spodziewać raczej na początku 2019 r. Oferta ma być kierowana nie tylko do abonentów Play, lecz także do użytkowników spoza sieci, a cennik zgodnie z zapowiedzią będzie korzystny w porównaniu z kosztami jakie trzeba ponieść za subskrybowanie każdego z serwisów VoD z osobna.

Zrównoważony rozwój

Play zapowiada, że jego strategicznym celem jest zajęcie pozycji lidera konwergencji budowanej wokół technologii mobilnych w Polsce. Według spółki cel ten zostanie osiągnięty poprzez realizację strategicznego planu zorientowanego na generowanie zrównoważonego wzrostu EBITDA i zwrotu dla akcjonariuszy. Firma ma także plan obniżenia zadłużenia do 2,5x oraz osiągnięcie 3. pozycji wśród polskich dostawców internetu.

 Operator zakłada także poprawę przychodów z użytkowania dzięki propozycji „więcej za więcej” i wzrost sprzedaży urządzeń do 2 mln, większości z nich z dodatkowymi usługami dla tych urządzeń.

Poza tym Play zamierza zwiększyć produktywności w sklepach i przeprowadzić redukcję połączeń obsługi telefonicznej o 20 proc., pozyskanie 20 proc. i utrzymanie 30 proc. klientów poprzez kanały zdalne, oraz realizację 50 proc. transakcji klientów w kanałach online. Strategia przewiduje także przekształcenie 70 proc. klientów usług kontraktowych na użytkowników platformy Play24 oraz skłonienie 80 proc. klientów do korzystania z systemu e-faktur i e-płatności.

5G w 2024 roku

Omawiając strategię Play Jean Marc Harion zapowiedział też, że sieć intensywnie przygotowuje się do obsługi nadchodzącej technologii 5G.

- Sieć 5G da operatorom zupełnie nowe możliwości oferowania wysokiej jakości usług, dlatego odpowiednie przygotowanie do tego standardu jest jednym z naszych priorytetów – zaznaczył Harion. - W związku z wejściem tej technologii nie wykluczamy współdzielenia sieci z innymi operatorami, możliwe że w przyszłości będziemy odpłatnie korzystać w wybranych segmentach z infrastruktury światłowodowej potencjalnych partnerów.

Play zapowiada, że będzie gotów do komercyjnego wprowadzenia usług opartych na 5G w 2024 r. Ponadto spółka spodziewa się utrzymania konwersji gotówki na wysokim poziomie w porównaniu z innymi europejskimi operatorami. Wskaźnik nakładów inwestycyjnych do przychodu powinien znaleźć się w przedziale 11-13 proc. do 2020 r., a następnie kształtować się poniżej 10 proc. od roku 2021. Play potwierdza też wynagrodzenie dla akcjonariuszy na poziomie 40-50 proc. FCFE (wolnych przepływów pieniężnych dla właścicieli kapitałów własnych).

 

Autor:ps

KOMENTARZE(11)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas