Internet2022-01-02
9

Netflix utrudnia współdzielenie kont

Fot. PixabayFot. Pixabay

Netflix testuje we Włoszech mechanizm, którego celem jest ograniczenie procederu współdzielenia konta między użytkownikami nie mieszkającymi w jednym gospodarstwie domowym.

Zgodnie z regulaminem Netfliksa, z jednego konta mogą korzystać członkowie tylko jednego gospodarstwa domowego. Często dzieje się jednak tak, że hasło do usługi jest przekazywane między osobami, które nie mieszkają razem, np. członkami rodziny, przyjaciółmi czy znajomymi.

To, że widzowie chętnie współdzielą konto na Netfliksie, potwierdzają badania. Raport Mindnet Analytic z 2020 r. pokazał, że ponad połowa użytkowników platformy w USA udostępnia swoje hasło innym osobom.

Netflix od dłuższego czasu dostrzega ten problem, przez który traci bazę płacących użytkowników. Już w 2019 r. Greg Peters, dyrektor ds. produktu Netflliksa, przyznał, że serwis pracuje nad rozwiązaniem, które ma z jednej strony nie zaszkodzić już płacącym abonentom, a z drugiej zachęcić do zakładania własnych kont osoby, które dziś użytkują je do spółki z innymi.

W marcu 2021 r. Netflix rozpoczął testy nowej funkcji, dodatkowo weryfikującej użytkowników. Polegała ona na wyświetlaniu komunikatu "Jeśli nie mieszkasz z właścicielem tego konta, musisz założyć własne, aby kontynuować oglądanie" po wejściu na platformę. Aby dalej korzystać z serwisu, należało wpisać otrzymany mejlem lub SMS-em kod, bądź wykupić nową subskrypcję.

Wydawało się, że testy nie przyniosły oczekiwanych rezultatów, gdyż Netflix nie wprowadził opisanej wyżej funkcjonalności na szeroką skalę. Jak się jednak okazuje, platforma nie rezygnuje z prób ukrócenia praktyki współdzielenia kont między nie mieszkającymi razem użytkownikami.

Na komunikaty o konieczności założenia własnego konta w celu dalszego oglądania zaczęli się właśnie skarżyć użytkownicy Netfliksa we Włoszech. Oni też muszą podać jednorazowe hasło przesyłane na telefon lub pocztę elektroniczną. Na razie nie wiadomo jaka jest skuteczność rozwiązania.

Netflix to największa platforma streamingowa na świecie, która ma 213,6 mln subskrybentów. W listopadzie br. serwis w Polsce osiągnął rekordowe wyniki. Odwiedziło go 13 mln internautów.

Autor:km

KOMENTARZE(9)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas