Internet2020-11-27
2

Netflix na produkcje w Wielkiej Brytanii wyda w tym roku miliard dolarów

Netflix zwiększył roczny budżet na własne produkcje w Wielkiej Brytanii do miliarda dolarów. Do końca 2020 roku serwis zaproponuje Brytyjczykom 50 nowych programów, filmów i seriali stworzonych na lokalnym rynku.

Netflix radzi sobie nieźle w dobie pandemii koronawirusa, choć tempo wzrostów nieco spada. W trzecim kwartale br. liczba subskrybentów Netfliksa zwiększyła się o 2,2 mln do 201,15 mln. Analitycy oczekiwali większego wzrostu, przez co akcje firmy w handlu pozasesyjnym taniały. Koncern zwiększył rok do roku przychody i zysk netto.

Czytaj także: Użytkownicy Netflksa chętnie dzielą się dostępem do platformy

Więcej pieniędzy na produkcje w Wielkiej Brytanii

Netflix co roku zwiększa swoje wydatki przeznaczone na produkowanie oryginalnych treści na rynkach w konkretnych krajach.

Jak podaje „The Guardian” dotyczy to także Wielkiej Brytanii. Według informacji podanych przez dziennik tegoroczny budżet Netfliksa na oryginalne treści tworzone we współpracy z brytyjskimi twórcami i studiami filmowymi zamknie się kwotą miliarda dolarów.

To oznacza znaczący wzrost biorąc pod uwagę, że w 2019 r. koncern wydał na lokalne treści 670 mln dolarów, zaś rok wcześniej była to kwota na poziomie 550 mln dolarów.

Zgodnie z planem do końca br. w ofercie Netfliksa pojawi się w sumie 50 oryginalnych brytyjskich seriali, filmów i programów TV. Rzecznik serwisu potwierdził, że Wielka Brytania jest obecnie dla niego drugim największym rynkiem na świecie oprócz USA.

W ramach współpracy z Brytyjczykami Netflix zawarł ostatnio długofalowy, 10-letni kontrakt z wytwórnią Shepperton Studios, z którą zrealizował do tej pory m.in. film „The Old Guard” oferowany w ramach abonamentu. Na razie nie wiadomo jakie inwestycje w lokalne produkcje w Wielkiej Brytanii zostały przewidziane na 2021 r.

Czytaj także: Netflix i Amazon Prime utrzymują licencje w Turcji

Całkowity roczny budżet brytyjskiego publicznego nadawcy - BBC - na treści w telewizji, radiu i internecie wyniósł ponad 3 mld dol. Największy komercyjny nadawca ITV wydaje ok. 1,5 mld dol. rocznie.

Netflix latem zyskał 2,2 mln subskrybentów

W drugim kwartale br. Netflix osiągnął wzrost przychodów o 24,9 proc. do 6,15 mld dolarów oraz 720 mln dolarów zysku netto. Liczba jego subskrybentów zwiększyła się o 10,09 mln do 192,95 mln.

W trzecim kwartale br. liczba subskrybentów Netflixa zwiększyła się tylko o 2,2 mln do 201,15 mln.

Według badania Mediapanel w październiku br. przeglądarkową wersję Netflixa odwiedziło 5,36 mln polskich internautów.

Platforma nie ujawnia, ilu płacących użytkowników ma w Polsce. Z szacunków Comapritech wynika, że może ich być 900 tys.

W 2019 roku Netflix wydał na zawartość programową rekordową kwotę 15 mld dolarów - wynika z danych firmy analitycznej BMO Capital Markets. Według prognoz ekspertów serwis nie zamierza ograniczać się w przyszłości w inwestowaniu w treści. W 2020 roku może to być kwota 17,3 mld, zaś w 2028 - 26 mld dolarów.

Autor:ps

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas