W grudniu ub.r. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii był „Gość Niedzielny”, a tuż za nim znalazł się „Newsweek Polska” po wzroście o 15,7 proc. Najwięcej zyskał jednak „Tygodnik Do Rzeczy” - na przeciwnym biegunie „Wprost”.
Średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media) w grudniu 2015 roku wyniosła 142 622 egz. Było to o 3,86 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Na drugie miejsce (z trzeciego) awansował kierowany przez Tomasza Lisa tygodnik „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średni wynik sprzedażowy w ostatnim miesiącu ub.r. poszedł do góry aż o 15,7 proc. do 141 042 egz.
Podium uzupełnia „Polityka” (Polityka), która w grudniu 2014 roku była druga. Średnia sprzedaż ogółem tego tygodnika w analizowanym miesiącu zmniejszyła się o 0,86 proc. i wyniosła 131 295 egz.
Kierowany przez Jacka Karnowskiego tygodnik „W Sieci” (Fratria) znalazł się tuż za podium. Jego średnia sprzedaż ogółem w grudniu ub.r. wyniosła 84 367 egz., po wzroście o 7,87 proc.
Największy wzrost w rankingu zanotował zajmujący piąte miejsce magazyn „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł do góry aż o 16,25 proc. do 66 110 egz.
Największy spadek w zestawieniu odnotował kolejny miesiąc z rzędu „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wynik w grudniu ub.r. wyniósł 31 552 egz., czyli mniej aż o 37,36 proc. niż rok wcześniej. Tytuł ten w rankingu spadł z miejsca szóstego na siódme.
Zobacz tabelęW grudniu ub.r. w porównaniu do listopada ub.r. prawie wszystkie tygodniki opinii zanotowały wzrosty średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej (17,11 proc.) zyskał „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny).
Stracił jedynie „Tygodnik Angora” (Westa-Druk Mirosław Kuliś), którego średni wynik zmalał o 1,05 proc.
Zobacz tabelęSprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.