Prasa2013-07-22
13

“Newsweek” i “Tygodnik Powszechny” z największym udziałem prenumeraty w sprzedaży

W rankingu sprzedaży kioskowej tygodników opinii liderem w maju br. był “Gość Niedzielny”, a kolejne miejsca zajęły “Polityka” i “Newsweek”. Ten drugi tytuł miały spory udział prenumeraty w sprzedaży, ale największy zanotował “Tygodnik Powszechny”

Z danych ZKDP opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, wynika, że średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych „Gościa Niedzielnego” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej Gość Niedzielny), czyli sprzedaż w samych kioskach i salonikach prasowych, w maju br. wyniosła 130 219 egz., czyli o 11,58 proc. mniej niż rok wcześniej.

Drugie miejsce w rankingu sprzedaży kioskowej zajęła “Polityka” (Polityka), która pod względem sprzedaży ogółem była dopiero trzecia (więcej na ten temat). Jej wynik w analizowanej kategorii wyniósł 109 490 egz. i był prawie taki sam jak rok wcześniej. Tytuł ten zanotował natomiast spadek liczby prenumeratorów o 9,71 proc. do 9 543 egz.

Oczko niżej w zestawieniu sprzedaży kioskowej znalazł się tygodnik “Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), który w rankingu sprzedaży ogółem był drugi. Różnica wynika z faktu, że aż 16 proc. sprzedaży ogółem tego tytułu stanowiła prenumerata, w której rozchodziło się aż 20 763 egz. (to jednak spadek o 10,63 proc. w skali roku). Natomiast sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych “Newsweeka” w maju br. wyniosła 100 014  egz. (o 0,69 proc. więcej niż rok wcześniej).

Dystans między “Newsweekiem” a kolejnym w rankingu tygodnikiem “Sieci” (Fratria) wynosił w sprzedaży kioskowej tylko niecałe 11 tys. egz., podczas gdy w sprzedaży ogółem aż 34 tys. egz. Wynik “Sieci” w kioskach to 89 347 egz.  Oczko niżej znalazł się konkurencyjny magazyn “Do Rzeczy” (Orle Pióro) ze średnią sprzedażą kioskową na poziomie 83 292 egz.

Największy spadek sprzedaży kioskowej (aż o 90,25 proc. do 12 477 egz.) zanotowało “Uważam Rze” (Gremi Media), ale prenumerata tego tytułu spadła tylko o połowę (do 547 egz.).

Największy udział prenumeraty w sprzedaży ogółem, wynoszący aż 42 proc., ma “Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny). W maju br. w prenumeracie sprzedawało się 6 811 egz. tego pisma (wzrost o 3,72 proc. w skali roku), a w kioskach tylko 8 877 egz. (spadek o 4,97 proc.), co dało “TP” ostatnie miejsce w rankingu.

Zobacz tabelę

Autor:pp

KOMENTARZE(13)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas