Prasa2012-10-01
1

„Newsweek” i „Viva!” dwa razy więcej z reklam, mniej „Polityka” i „Tele Tydzień”

W sierpniu br. polskie magazyny cennikowo zarobiły z reklam 5,1 proc. więcej niż rok wcześniej. Wzrosty wynoszące ok. 100 proc. osiągnęły „Newsweek Polska” i „Viva!”, za to spore straty zanotowały „Polityka” i „Tele Tydzień”.

Dane Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że cennikowe przychody reklamowe „Vivy!” (Edipresse Polska) był w sierpniu wyższe o 95 proc. niż rok wcześniej, a „Newsweeka Polska” (Ringier Axel Springer Polska) - o 116,5 proc. wyższe. „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) zarobił z reklam więcej o 40,6 proc., „Przyjaciółka” (Edipresse Polska) - o 38,8 proc., a „Tele Program” (dodatek weekendowy do wielu gazet regionalnych) - o 44,3 proc. Natomiast wpływy reklamowe liderującego pod tym względem „Wprost” (AWR Wprost) wzrosły o 27 proc.

>>> „Fakt” i „Rzeczpospolita” więcej z reklam „GW”, „SE” i „DGP” mniej (TOP10)

Z drugiej strony „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) cennikowo zarobił z reklam o 22,2 proc. mniej niż przed rokiem, „Claudia” (G+J Polska) - o 21,9 proc. mniej, a „Polityka” (Polityka Spółdzielnia Pracy) - o 18,3 proc. Z kolei przychody reklamowe „Świata Kobiety” (Wydawnictwo Bauer) spadły o 3,2 proc.

>>> „Gala”, „Party” i „Show” ze wzrostami czytelnictwa, topowe tygodniki tracą

Zobacz tabelę

Autor:tw

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas