Prasa2012-03-05
20

"Newsweek kopiuje Wprost. Lis działa na naszą szkodę"

Platforma Mediowa Point Group uważa, że Ringier Axel Springer chce w “Newsweeku” skopiować formułę “Wprost”, a zatrudnieni do kierowania tym pismem Tomasz Lis i Aleksandra Karasińska są nadal pracownikami AWR “Wprost” i działają na szkodę spółki.

- Z zapowiedzi przedstawicieli Ringier Axel Springer Polska wynika, że nowe kierownictwo wydawanego przez koncern tygodnika chce skopiować linię redakcyjną i format “Wprost”, które stanowią własność intelektualną AWR Wprost, a w której posiadanie nasza konkurencja weszła w wątpliwych z punktu widzenia etyki biznesowej okolicznościach - mówi Michał M. Lisiecki, prezes PMPG SA, właściciela “AWR “Wprost”.

- W mojej ocenie, działania te są niezgodne z prawem, dlatego przekazałem sprawę prawnikom. Ocenę etyczną działań podjętych przez wydawcę konkurencyjnego tygodnika pozostawiam etykom biznesu i mediów - dodaje Lisiecki.

>>> Czy Lis podźwignie „Newsweek”? „Nie samym nazwiskiem”

W komunikacie PMPG podaje też, iż osoby powołane w minionym tygodniu do kierownictwa redakcji „Newsweek Polska” są nadal pracownikami AWR “Wprost” i działają na szkodę pracodawcy. Chodzi o Tomasza Lisa i Aleksandrę Karasińską, którzy zostali zwolnieni z redakcji “Wprost” 7 lutego br. Karasińska od poniedziałku 27 lutego br. kieruje “Newsweekiem”, zaś Lis ma zostać redaktorem naczelnym tego tygodnika “niebawem” (prawdopodobnie w maju br.). Ściągnęli oni do “Newsweeka” byłych felietonistów “Wprost”, m.in. Marcina Mellera, Zbigniewa Hołdysa i Magdę Gessler (więcej na ten temat).

>>> Tomasz Lis: wydawca „Wprost” nie płacił na czas

AWR “Wprost” zamierza skierować przedsądowe wezwanie mającego na celu zaniechanie dalszego naruszania interesów AWR i PMPG. Jak czytamy w komunikacie, treść pisma otrzymali już do wiadomości właściciele tejże spółki (Ringier Axel Springer Polska - przyp. red.), którymi są renomowane koncerny, kierujące się w swoich standardach korporacyjnych najwyższymi standardami etycznymi i poszanowaniem prawa własności intelektualnej.

>>> Sprzedaż tygodników opinii w 2011: Jaki wynik "Newsweeka" i "Wprost"

Roman Szczepanik, dyrektor komunikacji i HR w Ringier Axel Springer Polska, poinformował portal Wirtualnemedia.pl, że spółka zapozna się z pismem i wtedy udzieli odpowiedzi. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że Springer uważa zarzuty PMPG za absurdalne.

Autor:pp

Więcej informacji:Newsweeka, Wprost, Tomasz Lis

KOMENTARZE(20)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas