Internet2018-07-21
8

Newsweek.pl, wPolityce.pl i Niezalezna.pl w dół - zyskują Wprost.pl i DoRzeczy.pl (serwisy tygodników opinii)

Wśród stron internetowych związanych z tygodnikami opinii najwięcej użytkowników ma Newsweek.pl, natomiast najwięcej odsłon notują Wprost.pl, wPolityce.pl i Niezalezna.pl. W skali roku duże wzrosty odwiedzalności osiągnęły Wprost.pl i DoRzeczy.pl.

Serwis Newsweek.pl (Grupa Onet-RAS Polska) w maju br. odwiedziło 2,6 mln realnych użytkowników (czyli 9,51 proc. wszystkich polskich internautów). Wykonali oni na stronie 10,6 mln odsłon, a każdy spędził na niej przeciętnie 3 minuty i 19 sekund - pokazują dane z badania Gemius/PBO opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Newsweek.pl to najpopularniejsza z witryn tygodników opinii, ale tylko pod względem liczby użytkowników. Zajmujący drugie miejsce Wprost.pl (PMPG Polskie Media) przy 1,98 mln użytkowników zanotował 26,41 mln odsłon (czyli 2,5 raza więcej niż Newsweek.pl) oraz 5 minut i 11 sekund średniego czasu korzystania.

W tej ostatniej statystyce zdecydowanie najlepsze wyniki osiągnęły wPolityce.pl (Fratria) i Niezalezna.pl (Słowo Niezależne). Pierwszy serwis jest związany z tygodnikiem „Sieci”, a drugi - z „Gazetą Polską” (a także „Gazetą Polską Codziennie”). Uwzględniliśmy je w rankingu, ponieważ publikowane tam są dodatkowe komentarze i wywiady publicystów obu tygodników. Natomiast strony Gazetapolska.pl i Wsieciprawdy.pl to internetowe wizytówki tych tytułów, zamieszczające jedynie zajawki kolejnych wydań.

Na wPolityce.pl przeciętny odwiedzający spędził 31 minut i 32 sekund (serwis miał 1,18 mln użytkowników i 22,3 mln odsłon), a na Niezalezna.pl - 19 minut i sekundę (przy 1,06 mln użytkowników i 13,25 mln odsłon). Ten drugi serwis w lipcu ub.r. został uruchomiony w nowej wersji, natomiast w tym pierwszym od czerwca ub.r. można oglądać Telewizję wPolsce.pl (jej osobna witryna zanotowała zbyt małą odwiedzalność, żeby można to było oszacować w badaniu Gemius/PBI).

Polityka.pl zanotowała 1,01 mln użytkowników i 5,11 mln odsłon, DoRzeczy.pl (PMPG Polskie Media) - 966,9 tys. użytkowników i 6,2 mln odsłon, a Gosc.pl (Instytut Gość Media) - 781,3 tys. użytkowników i 9,18 mln odsłon.

W serwisie „Polityki”, tak samo jak w witrynie „Tygodnika Powszechnego” obowiązuje płatny system dostępu do większości treści. Natomiast DoRzeczy.pl w rozbudowanej odsłonie zostało uruchomione wiosną ub.r.

Serwis „Newsweeka” jako jedyny w zestawieniu należy do firmy mającej też duży portal horyzontalny - Onet.pl. Jakie ma to przełożenie na jego wyniki? Według danych z narzędzia similarweb.com w czerwcu 16,54 proc. ruchu na Newsweek.pl pochodziło z linków na innych witryn (w tym 93,1 proc. ze strony głównej Onetu). Na Wprost.pl odnośniki zewnętrzne zapewniły 5,6 proc. ruchu, na wPolityce.pl - 1,56 proc., a na Polityka.pl - 3,56 proc. W każdym przypadku głównych źródłem tego ruchu był Wykop.

Na komputerach Newsweek.pl odwiedziło 1,65 mln internautów, którzy wykonali 5,56 mln odsłon. Wprost.pl miał 820,6 tys. użytkowników i 9,97 mln odsłon, a wPolityce.pl - 613,8 tys. użytkowników i 13,44 mln odsłon, a Niezalezna.pl - 503,5 tys. użytkowników i 11,58 mln odsłon.

Na wPolityce.pl odwiedzający spędził przeciętnie 42 minuty i 4 sekundy, a na Niezalezna.pl - 37 minut i 20 sekund.

Na urządzeniach mobilnych liderem był Wprost - z 1,28 mln użytkowników i 16,44 mln odsłon. Newsweek.pl przy minimalnie niższej liczbie odwiedzających (1,24 mln) zanotował ponad trzy razy mniej odsłon (5,04 mln).

Z wPolityce.pl przeciętny użytkownik korzystał przez 16 minut i 37 sekund.

Newsweek.pl stracił w skali roku 1,04 pkt proc. zasięgu (9,9 proc. w dół). Jednocześnie zanotował spadki o 1,16 mln odsłon oraz 64 sekundy średniego czasu korzystania przez odwiedzającego (to odpowiednio 9,9 i 24,3 proc. w dół).

Jeszcze więcej straciły wPolityce.pl, Niezalezna.pl i Tygodnikpowszechny.pl. Pierwszy serwis straci 0,71 pkt proc. zasięgu, 9,95 mln odsłon oraz 8 minut i 59 sekund średniego czasu korzystania (to 14,2, 30,9 i 22,2 proc. w dół), a drugi - 2,43 pkt proc. zasięgu, 16,63 mln odsłon (38,5 i 55,7 proc.) przy wydłużeniu się średniego czasu korzystania o 3 minuty i 45 sekund (czyli 24,6 proc.), a trzeci - 0,75 pkt proc. zasięgu i 336,1 tys. odsłon (64,1 i 45,1 proc. w dół) przy podwojeniu się przeciętnego czasu korzystania.

Za to Wprost.pl zyskał w skali roku 1,63 pkt proc. zasięgu (to 29,1 proc. w górę), a liczba odsłon zwiększyła się ponad czterokrotnie - z 5,67 do 26,41 mln. Natomiast DoRzeczy.pl osiągnęło wzrosty o 1,63 pkt proc. zasięgu i 2,69 mln odsłon (czyli o 85,8 i 76,5 proc.), a Gosc.pl - o 0,69 pkt proc. zasięgu i 535,2 tys. odsłon (o 31,9 i 6,2 proc.).

Autor:tw

KOMENTARZE(8)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas