Prasa2013-06-20
32

"Newsweek" traci czytelników, "Sieci" przed "Do Rzeczy" a “Uważam Rze” na ostatnim miejscu

W kwietniu br. “Uważam Rze” po raz pierwszy w historii zanotowało niższą sprzedaż ogółem niż także wydawany przez Gremi Media “Przekrój”. Liderem wśród tygodników opinii pozostał “Gość Niedzielny”, a większość tytułów zanotowała spadki sprzedaży.

Niezmiennie najchętniej kupowanym tygodnikiem opinii w Polsce pozostaje katolicki “Gość Niedzielny” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej „Gość Niedzielny”). W kwietniu br. jego sprzedaż ogółem zmalała jednak o 4,8 proc. i wyniosła 146 189 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Na drugim miejscu pozostała “Polityka” (Polityka). W czwartym miesiącu br. jej średnia sprzedaż ogółem wyniosła 131 889 egz. po spadku o 4,6 proc.

Trzecia pozycja należała do tygodnika “Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), którego wynik sprzedażowy zmalał o 7,7 proc. do 118 237 egz. Tytuł ten zanotował spadek sprzedaży po raz pierwszy od wielu miesięcy. Jednak to właśnie pod koniec marca ub.r. redaktorem naczelnym tego tytułu został Tomasz Lis, a jego sprzedaż zaczęła gwałtownie rosnąć (więcej na ten temat). Dodatkowo w kwietniu ub.r. “Newsweek” był wspierany kampanią billboardową z udziałem nowego naczelnego.

Kolejne miejsca zajęły dwa tygodniki konserwatywne, będące na rynku od kilku miesięcy. Na czwartej lokacie znalazł się kierowany przez Jacka Karnowskiego magazyn “Sieci” (Fratria) ze sprzedaż ogółem na poziomie 103 712 egz. Oczko niżej uplasował się konkurencyjny “Tygodnik Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego naczelnym jest Paweł Lisicki. Jego wynik uplasował się na poziomie 97 371 egz.

- Wynik “Sieci” za kwiecień oceniamy jako bardzo dobry, zwłaszcza, że nasza przewaga nad bezpośrednią konkurencją powiększyła się  - mówi nam Jacek Karnowski. - Stale pracujemy nad poprawą strony graficznej, i również na tym polu zyskujemy przewagę. Planujemy również intensywne działania reklamowe, by poprawić nasze wyniki w tych obszarach, w których widzimy rezerwy - zapowiada Karnowski.

Największy spadek w kwietniu br. zanotował kierowany przez Jana Pińskiego tygodnik „Uważam Rze” (Gremi Media), którego średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się aż o 87,6 proc. i ostatecznie wyniosła już tylko 17 880 egz., a tytuł znalazł się już na ostatnim miejsce zestawienia tygodników (rok wcześniej był drugi).

“URze” zanotowało po raz pierwszy w historii niższy średni miesięczny wynik sprzedażowy niż także należący do Gremi Media tygodnik “Przekrój”. Sprzedaż ogółem tego tytułu zmalała o 18,4 proc. i wyniosła 18 360 egz.

W związku z bardzo słabymi wynikami sprzedaży “Urze” wydawnictwo zdecydowała o zmianie pozycjonowaniu tygodnika w stronę pisma dla przedsiębiorców prowadzących małe i średnie firmy. - Liczmy, że wprowadzone zmiany wpłyną na poprawę wyników sprzedaży tytułu - mówi nam Eryk Kłoptowski, rzecznik prasowy Grupy Gremi.

Zobacz tabelę


Wśród tygodników z przedrukami z prasy polskiej i zagranicznej w kwietniu 2013 roku liderem tradycyjnie był „Tygodnik Angora” (Westa-Druk Mirosław Kuliś), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 7,3 proc. do 328 405 egz. Z kolei średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Forum” (Polityka) zmniejszyła się o 18,1 proc. do 13 665 egz. Od końca kwietnia br. magazyn ten jest dwutygodnikiem, a pierwszy numer wydany w tym cyklu wydawniczym sprzedał się w liczbie 24 tys. egz. (więcej na ten temat).

Zobacz tabelę


W kwietniu 2013 roku w porównaniu do marca br. największy spadek średniej sprzedaży ogółem, wynoszący 15,2 proc., zanotował “Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), a najwięcej zyskała “Gazeta Polska” (4,6 proc.). Wynik sprzedażowy magazynu “Sieci” zmalał o 0,2 proc., a “Tygodnika Do Rzeczy” - o 4,9 proc.

Zobacz tabelę

Autor:pp

KOMENTARZE(32)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas