Prasa2013-07-17
9

„Newsweek” zyskuje czytelników, „Wprost” ich traci

„Tele Tydzień” pozostaje liderem czytelnictwa tygodników w Polsce. Z kolei wśród dwutygodników pierwsze miejsce należy do „Pani Domu” - wynika z najnowszej fali badania PBC, obejmującej okres od grudnia ub.r. do maja br.

W okresie od grudnia 2012 roku do maja 2013 roku po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) sięgało 27,78 proc. czytelników, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 3,08 pkt. proc.

Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), które w analizowanym okresie czytane było przez 17,10 proc. respondentów (wzrost o 0,22 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.

Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 14,20 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 13,85 proc. czytelników.

Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 11,53 proc. pytanych, co oznacza spadek o 0,10 pkt. proc.

Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 8,30 proc. czytelników, czyli o 0,21 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.

Dwa oczka niżej znalazł się inny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”), którego wskaźnik czytelnictwa spadł z 6,28 proc. do 5,99 proc.

Zobacz tabelę


Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od grudnia ub.r. do maja br., czyli poradnikową „Panią Domu” (Edipresse Polska) sięgało 14,54 proc. respondentów, czyli o 0,81 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej.

Drugie miejsce zajęła - także wydawana przez Edipresse - „Przyjaciółka”, która zanotowała spadek czytelnictwa z 15,16 proc. do 13,45 proc. Z kolei na ostatniej pozycji podium uplasowała się „Tina” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo spadło o 1,03 pkt. proc. i wyniosło ono 13,08 proc.

Tuż za podium uplasował się dwutygodnik „Naj” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie był czytany przez 11,93 proc. respondentów. Do czerwca ub.r. magazyn ten był miesięcznikiem.

Zobacz tabelę


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od grudnia 2011 roku do maja 2012 roku na losowej próbie 24 210 przypadków i w okresie od grudnia 2012 roku do maja 2013 roku na losowej próbie 21 611 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS – Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

W okresie od stycznia 2013 roku do maja 2013 roku nie były badane następujące tygodniki: „Anonse” (wyd. pomorskie), „Gazeta Regionalna”, „Jarmark”, „Kropka tv” i „Panorama Leszczyńska”, a w okresie grudzień 2012 - styczeń 2013 -  tygodnik „Sieci”.

Autor:mk

KOMENTARZE(9)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas