Telewizja2011-05-16
0

Nickelodeon wyprzedził Cartoona, Playhouse przed MiniMini

Największy wzrost udziału w kwietniu br. wsród kanałów dziecięcych zanotował Nickelodeon, któremu udało się wyprzedzić stację Cartoon Network. Wysoko zadebiutował Playhouse Disney, notując wynik lepszy od MiniMini.

Disney Channel, zajmujący pozycję lidera w kategorii stacji dziecięcych, miał w kwietniu br. 1,07 proc. udziału w rynku, o 7,9 proc. mniej niż rok wcześniej. Na drugiej pozycji znalazł się siostrzany Disney XD z wynikiem 0,84  proc. (spadek o 9,1 proc.).

Trzecie miejsce zajął Nickeloden, który awansował z pozycji szóstej. Kanał ten zanotował największy wzrost w zestawieniu, wynoszący 153,2 proc., a jego udział wyniósł 0,76 proc. Nick zepchnął na miejsce czwarte stację Cartoon Network, której udział zmalał o 20,3 proc. do 0,74 proc.

Na piątej pozycji znalazł się nadający od września ub.r. kanał dla przedszkolaków Playhouse Disney, który niedawno włączony został do monitoringu Nielsena. Jego udział w kwietniu br. wyniósł 0,55 proc. Kanał ten zanotował lepszy wynik niż obecny od wielu lat na rynku MiniMIni, którego udział to 0,51 proc. po spadku o 37,8 proc.

Największy spadek dotknął kanału CBeebies, który w lutym br. zniknął z oferty Cyfrowego Polsatu, dołączając jedynie do oferty mniejszej platformy N. Jego udział zmalał o 86,6 proc. do 0,07 proc., co spowodowało spadek z miejsca piątego na dziesiąte.

Zobacz tabelę


Biorąc pod uwagę tylko widzów między 4. a 15. rokiem życia pierwsza dwójka była taka sama – liderem był Disney Channel z udziałem na poziomie 6,7 proc., notując spadek o 13,8 proc., a dalej znalazł się: Disney XD (6,1 proc., spadek o 11,7 proc.). Trzecie miejsce zajął Cartoon Network (4,8 proc., spadek o 30,7 proc.). Największym wzrostem - tak jak w grupie 4+ - pochwalić się mógł tutaj Nickelodeon (zyskał 99,6 proc. i był czwarty), a największa strata dotknęła CBeebies (zanotował spadek o 85,5 proc.). 

Zobacz tabelę


Największą popularnością w najchętniej oglądanym kanale dziecięcym – stacji Disney Channel – cieszył się w zeszłym miesiącu serial “Słonczna Sonny”. Zgromadził on 340 tys. widzów. 

Zobacz tabelę

Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości At Media.

Autor:pp

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas