Internet2007-08-24
0

"Nie przykładaj ręki do krzywdzenia dzieci"

Nie przykładaj ręki do krzywdzenia dzieci - pod takim hasłemrozpoczęła się w czwartek ogólnopolska kampania społeczna"Dyżurujemy przy Internecie", której celem jest m.in. walka zdziecięcą pornografią zamieszczaną w sieci.

"Jeśli natknąłeś się w Internecie na nielegalne treści, takiejak pornografia dziecięca, przejawy rasizmu czy ksenofobii, nieignoruj ich. Zgłoś je anonimowo poprzez stronę www.dyżurnet.pl" - taka jesttreść apelu zespołu Dyżurnet.pl - punktu kontaktowego, któryprzyjmuje zgłoszenia o łamaniu prawa nadsyłane przezinternautów.

"Miesięcznie otrzymujemy ok. 500 zgłoszeń. Większość z nichdotyczy pornografii dziecięcej" - powiedział na konferencjiprasowej kierownik zespołu Dyżurnet.pl - Marek Dudek. "Mamynadzieję, że ludzie przyłączą się do tej akcji i zaczną reagowaćnp. na takie komunikaty zamieszczane na forum internetowym jak:+Szukam dzieci do zdjęć porno+" - dodał Paweł Derwisz z KomendyStołecznej Policji.

Łukasz Wojtasik z Fundacji Dzieci Niczyje, która popierakampanię, podkreślił, że internauci rzadko powiadamiają onielegalnych treściach publikowanych w sieci. "Brak reakcji przedewszystkim uzasadniają niewiedzą na temat tego, gdzie możnanaruszenia zgłaszać oraz poczuciem, że nie są w stanie wpłynąć naich usunięcie" - wyjaśnił.

Jak poinformowano na konferencji, wszystkie zgłoszenia, któretrafiają do Dyżurnet.pl są analizowane i jeśli naruszają normyprawne, są przekazywane do administratorów serwerów orazpolicji.

Współpracę w ramach kampanii zadeklarowały rozgłośnie radiowe,portale internetowe oraz tytuły prasowe, które zamieszczą reklamyinformujące o zasadach bezpiecznego korzystania z Internetu oraz omożliwości zgłaszania naruszeń do Dyżurnet.pl. Na stronieinternetowej www.dyzurnet.plco miesiąc będą zamieszczane statystyki z realizacji zgłoszeń.

Dyżurnet.pl działa przy Naukowej i Akademickiej SieciKomputerowej zajmującej się m.in. problematyką bezpieczeństwa wInternecie. Zgłoszenia dotyczące nielegalnych treści są przyjmowaneprzez całą dobę.

Kampanię przygotowała agencja Locomotiva. Autorem layoutukampanii jest Krzysztof Woć, a hasła Magdalena Czupryńska.Scenariusz reklamy radiowej stworzyła Ewa Grelka. Stronęinternetową stanowiącą platformę działań dla zespołu przygotowałafirma Pink Crow.

Autor:

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas