Reklama2013-10-24
0

Nielsen: telewizja największym medium reklamowym, internet najszybciej rośnie

W I połowie br. globalne nakłady na reklamę zwiększyły się w ujęciu rocznym o 2,8 proc. Zdecydowanie najwięcej środków cały czas trafia do telewizji, ale najszybciej rozwija się internet - wynika z przygotowanego przez firmę badawczą Nielsen raportu Global AdView Pulse.
 

W pierwszych sześciu miesiącach bieżącego roku telewizja miała 57,6 proc. udziału w całkowitych nakładach na reklamę na świecie, zdecydowanie wyprzedzając prasę codzienną (18,9 proc.) i czasopisma (10 proc.).

Na kolejnych miejscach znalazły się radio (5,4 proc.), internet (4,3 proc.), outdoor (3,5 proc.) oraz kino (0,3 proc.).

Natomiast pod względem wzrostu w ujęciu rocznym reklamowych wydatków wyraźnym liderem był internet (+26,6 proc.), który zdystansował outdoor (+5 proc.) i telewizję (+4,2 proc.). W przypadku pozostałych segmentów zaobserwowano spadki (największy na reklamę kinową - o 5,9 proc.).

 

Autor:km

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas