Kultura2023-02-23
2

5,9 proc. udziału streamingu na ekranie telewizora. Netflix na czele

Serwis streamingowy NetflixSerwis streamingowy Netflix

W styczniu 2022 roku 5,9 proc. udziału w całkowitej oglądalności na ekranie telewizora w Polsce stanowił streaming. Najchętniej oglądane były treści na Netfliksie z 1,8 proc. udziału, a drugie miejsce zajął Youtube - 1,3 proc. - wynika z badania Nielsen The Gauge.

Nielsen The Gauge to platforma pokazująca oglądalność treści wideo na telewizorze w podziale na telewizję naziemną, satelitarną, kablową oraz streaming. Narzędzie zadebiutowało na rynku amerykańskim wiosną 2021 roku. Pomiary The Gauge Polskę objęły pod koniec ub.r.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Z danych Nielsena wynika, że w styczniu 2023 roku udział oglądalności streamingu wśród całkowitej oglądalności na ekranie telewizora (grupa wszyscy 4+) stanowił 5,9 proc. Jest to o 0,3 pkt. proc.  więcej niż w grudniu 2022 roku - pierwszego oficjalnego miesiąca pomiarów The Gauge.

1,8 proc. udziału Netfliksa, 1,3 proc. - YouTube

Liderem wśród platform OTT jest Netflix, którego udział w oglądalności na telewizorze w styczniu 2023 wyniósł 1,8 proc. (bez zmian względem grudnia ub.r.). Na drugim miejscu znalazł się YouTube z 1,3 proc. udziału (bez zmian). Pozostałe platformy wygenerowały łącznie 2,7 proc. udziału (wzrost o 0,2 pkt. proc.), ale Nielsen nie ujawnia o nich szczegółowych informacji. W tym gronie znajdują się m.in. Disney+ czy HBO Max.

Dla porównania, w styczniu br. największy udział w oglądalności miała telewizja satelitarna (34,6 proc. całej oglądalności na telewizorze), na drugim miejscu znalazła się telewizja kablowa (29,5 proc.), a trzecim najpopularniejszym źródłem treści oglądanych na ekranie telewizora była telewizja naziemna (23,9 proc.).

- Wyniki w styczniu pokazują podobny do grudniowego obraz preferencji widzów. Nadal prawie 90 proc. czasu przed ekranem telewizora Polki i Polacy spędzają na oglądaniu tradycyjnej telewizji. Robią to przede wszystkim za pomocą telewizji kablowej, potem telewizji satelitarnej oraz telewizji naziemnej, której udział jest najmniejszy spośród tych trzech źródeł - informuje Nielsen.

Co to jest The Gauge?

Raport The Gauge został stworzony, aby zapewnić branży medialnej miesięczną analizę oglądalności na ekranie telewizora w ramach poszczególnych źródeł telewizji. Nielsen opublikował swoje pierwsze wydanie The Gauge w USA w maju 2021 roku.

Dane dotyczące polskiego rynku pochodzą z jednoźródłowego panelu telemetrycznego Nielsena składającego się z 3 500 gospodarstw domowych i prawie 9 700 panelistów. Zestawienie oparte jest o dane miesięczne dotyczące udziału w oglądalności AMR (Average Minute Rating).

Dane przedstawione są dla grupy powyżej 4 roku życia w podziale na treści pochodzące z telewizji kablowej, satelitarnej, naziemnej (zarówno liniowej jak i przesuniętej w czasie do 7 dni) oraz oglądalności pochodzącej ze streamingu (oglądalność live streaming stacji telewizyjnych na platformach OTT zaklasyfikowana jest jako oglądalność streamingu). Do kategorii „Inne” zaliczana jest oglądalność nierozpoznanych treści.

Nielsen Polska informuje że stworzył The Gauge: Polska przy użyciu metodologii koncepcyjnie podobnych do tych w wersji amerykańskiej. - Przy dokonywaniu jakichkolwiek porównań należy wziąć pod uwagę różnice metodologiczne - zaznacza firma badawcza.

Autor:mk

Więcej informacji:The Gauge, Nielsen, streaming, wideo

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas