13. Mikołajkowy Blok Reklamowy pokazany w Polsacie we wtorek, 6 grudnia br. przed „Wydarzeniami” oglądało średnio 4,98 mln widzów. Dzięki temu Fundacja Polsat na rzecz chorych dzieci zebrała 1,25 mln zł.
Charytatywny blok na antenie Polsatu nadany został o godz. 18.45, czyli tuż przed głównym wydaniem „Wydarzeń” i trwał 12 i pół minuty. Średnia widownia wszystkich spotów pokazanych w tym czasie wyniosła 4,98 mln osób, co przełożyło się na 31,64 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 36,45 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 34,66 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Przynajmniej przez jedną minutę 13. Mikołajkowy Blok Reklamowy oglądało 6,07 mln osób.
Poza anteną Polsatu blok oglądać można było też w internecie - na stronie ipla.tv oraz w aplikacji ipla na komputery, tablety oraz smartfony i wybrane telewizory Smart TV.
Zobacz tabelęCała zebrana od reklamodawców w ramach akcji kwota wyniosła 1,25 mln zł. Zostanie ona przekazana na leczenie i rehabilitację dzieci, podopiecznych Fundacji Polsat.
Do oglądania tegorocznego Mikołajkowego Bloku Reklamowego zachęcały w tym roku spoty promocyjne, emitowane na antenie głównego Polsatu i jego kanałów tematycznych. Świętego Mikołaja, w którego wcielił się aktor Krzysztof Kowalewski, wspomagali dziennikarze związani z Telewizją Polsat: Dorota Gawryluk, Monika Zalewska, Beata Cholewińska, Karolina Szostak, Jarosław Gugała, Dariusz Ociepa oraz Bartosz Kwiatek. Filmy przygotował nadawca we własnym zakresie. Wyreżyserował je Mariusz Palej, a producentem był Krzysztof Hansz.
Dla porównania, średnia oglądalność 12. Mikołajkowego Bloku Reklamowego pokazanego rok temu była o 1,09 mln osób wyższa - wyniosła ona 6,07 mln widzów. Wówczas na rzecz Fundacji Polsat udało się zebrać kwotę 1,57 mln zł.
Zobacz tabelęW ciągu dotychczasowych trzynastu edycji Mikołajkowego Bloku Reklamowego udało się zebrać ponad 16,3 mln zł.
Swoją akcję charytatywną „Reklama Dzieciom” zorganizuje w tym roku też TVP1. Specjalny blok pokaże 25 grudnia br. po „Wiadomościach”.
Udział Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w listopadzie br. wyniósł 11,77 proc.