Internet2018-12-06
1

Niemcy i Francja chcą podatku od reklamy cyfrowej, ma uderzyć w Google i Facebooka

Francja i Niemcy zaproponowały wprowadzenie w Unii Europejskiej podatku w wysokości 3 procent od reklamy cyfrowej. Daninę mają płacić firmy osiągające przychody w tym segmencie, a jej cel to ograniczenie dominacji największych graczy, takich jak Google i Facebook.

Zgodnie z projektem opracowanym przez instytucje finansowe we Francji i Niemczech nowy podatek miałby dotyczyć podmiotów zarabiających w Unii Europejskiej najwięcej w branży reklamy cyfrowej. Wysokość daniny ustalono na 3 proc.

Autorzy inicjatywy nie kryją, że nowy podatek jest wymierzony w takich gigantów technologicznych jak Google i Facebook, którzy obecnie panują w cyfrowym segmencie reklamowym utrudniając skuteczną konkurencję ze strony mniejszych firm pochodzących z obszaru Unii.

Według zapowiedzi projekt nowego podatku w przeciągu najbliższych dni zostanie przedstawiony unijnemu ministrowi finansów. Niemcy i Francja chciałyby aby danina została przyjęta przez odpowiednie instytucje w 2019 r. i weszła w życie na terenie wspólnoty w roku 2021.

 

Autor:ps

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas