Internet2011-06-20
0

Niemcy najbardziej zaangażowani w wideo online w Europie

Pod wieloma względami Niemcy są najbardziej zaangażowanym w oglądanie materiałów wideo w sieci europejskim narodem.

Z danych firmy badawczej comScore wynika, że w kwietniu treści wideo online oglądało prawie 45 milionów niemieckich internautów w wieku co najmniej 15 lat. Przeznaczyli oni na tą aktywność średnio 19,6 godziny i obejrzeli średnio 187 klipów.

Firma badawcza z użyciem narzędzia badania rynku wideo online o nazwie comScore Video Metrix monitoruje obecnie siedem europejskich państw (Francja, Niemcy, Włochy, Rosja, Hiszpania, Turcja, Wielka Brytania).

Pod względem zaangażowania Niemcy wyprzedziły Turcję, gdzie w kwietniu 20,7 miliona użytkowników obejrzało średnio 169 klipów i przeznaczyło na to średnio 18,7 godziny. Trzecia była Wielka Brytania (32,6 mln użytk. - 166 klipów, 17 godz.).

Prawie na wszystkich analizowanych rynkach najpopularniejszymi serwisami z klipami wideo były strony należące do Google, głównie dzięki portalowi YouTube. Wyjątkiem była Turcja, gdzie liderem był Facebook. Społecznościowy portal zwiększa oglądalność w większości państw, a w pięciu z siedmiu znajduje się w czołowej trójce. Mocną pozycję mają też lokalne usługi, np. ProSiebenSat1 w Niemczech, BBC w Wielkiej Brytanii, Dailymotion.com we Francji i Mail.ru w Rosji.

Autor:km

Więcej informacji:wideo online, comScore

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas