Technologie2014-04-22
0

Nike wycofuje się z rynku inteligentnych opasek

Firma Nike nie będzie więcej produkowała inteligentnych zakładanych urządzeń. Dział poświęcony tej kategorii produktów czekają liczne zwolnienia.

Jak poinformowała firma w oficjalnym komunikacie, zmiany te mają na celu konsolidację środków oraz koncentrację na priorytetowych z punktu widzenia biznesowego obszarach rynku. W rezultacie pracę może stracić kilkadziesiąt osób z działu Digital Sport. Część zostanie natomiast przeniesiona do innych sekcji.

Nike zapewnia, że opaska FuelBand SE, która jest flagowym produktem firmy w tej kategorii pozostanie w dalszym ciągu na rynku. Wszelkie prace nad jej następcą zostaną jednak porzucone. Rozwiązania programowe, jak platforma Nike+, mają zostać natomiast przystosowane do współpracy z innymi urządzeniami - również tymi, które dotąd oferowała konkurencja.

Nike była jedną z pierwszych firm, która wprowadziła na rynek produkty z kategorii inteligentnych zakładanych urządzeń. Spekuluje się, że decyzja o porzuceniu tego segmentu ma związek z Timem Cookiem, który zasiada w radzie nadzorczej koncernu. CEO Apple miałby w ten sposób przygotowywać grunt oraz tworzyć partnerów do debiutu pierwszych gadżetów tego typu z logo nadgryzionego jabłka.

W przeszłości Nike i Apple blisko współpracowały. Sam Tim Cook często promował opaskę FuelBand, pojawiając się z nią na nadgarstku na konferencjach i podczas publicznych wystąpień.

Autor:tp

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas