Internet2014-11-27
2

Nocoty i Plejada przed Pudelkiem. W dół Życiegwiazd (TOP10 serwisów plotkarskich)

Serwisami plotkarskimi mającymi najwięcej użytkowników pozostają Nocoty.pl i Plejada.onet.pl, przy czym odwiedzający najwięcej odsłon wykonują i najwięcej czasu spędzają na Pudelek.pl. Duży spadek odwiedzalności zanotowała sekcja Życiegwiazd portalu Onet.pl, za to mocno zyskały Pudelek.tv i Hotplota na Eska.pl.

We wrześniu br. serwis Nocoty.pl (należący do Grupy Wirtualna Polska) odwiedziło 3,03 mln użytkowników, a Plejada.onet.pl (Grupa Onet) - 2,99 mln. W pierwszym internauci wykonali 130,55 mln odsłon (co daje średnio 43 odsłony na każdego ) i spędzili przeciętnie po 16:29 minuty, a w drugim wygenerowali 104,87 mln odsłon (średnio po 35,1 na każdego) i spędzili po 22:25 minuty - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Zajmujący trzecią pozycję Pudelek.pl (Grupa WP) przy 2,29 mln użytkowników zanotował wielokrotnie więcej odsłon (256,16 mln, a więc średnio 111,7 na każdego odwiedzającego) i dłuższy przeciętny czas korzystania przez użytkowników (2 godziny i 57:43 minuty) niż dwa pierwsze serwisy. Zresztą Pudelek zdecydowanie lideruje pod tymi względami w całym zestawieniu, a jego dominacja jest szczególnie widoczna w średnim czasie na użytkownika - w żadnym z pozostałych serwisów ten wskaźnik nie przekroczył 30 minut. Najbliżej tego pułapu był. Pomponik.pl (Grupa Interia.pl) z 29 minutami i 10 sekundami.

Zaledwie 68 tys. użytkowników mniej niż Pudelek.pl miał Pudelek.tv, który duży wzrost odwiedzalności wiosną br. zawdzięcza temu, że jego materiały zaczęły być eksponowane na stronie głównej WP.pl (analizowaliśmy to już we wrześniu - przeczytaj ten tekst). Przy czym Pudelek.tv zanotował tylko 13,21 mln odsłon (średnio 5,9 na każdego odwiedzającego), czyli mniej niż cztery kolejne witryny mające 1,3-1,6 mln użytkowników, a nawet mniej niż Kozaczek.pl (Marquard Media) mający 535,3 tys. użytkowników. Natomiast pod względem przeciętnego czasu przypadającego na użytkownika Pudelek.tv wyprzedził jedynie Hotplotę, Życiegwiazd i dział z plotkami na Fakt.pl.

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/najpopularniejsze-serwisy-tematyczne-we-wrzesniu-2014-roku ##

Plotek.pl (Grupa Gazeta.pl) odwiedziło 1,6 mln odwiedzających, którzy wykonali na stronie 60,07 mln odsłon (średnio 37,5 na każdego) i korzystali z niej średnio przez 23:45 minuty, natomiast sekcję plotkarską portalu Fakt.pl (wydzielaną w Megapanelu dopiero od kilku miesięcy) - 1,58 mln użytkowników, którzy wygenerowali 31,48 mln odsłon (średnio 19,9 na każdego) i po 9:10 minuty spędzonego czasu.

Pomponik.pl zanotował 1,37 mln odwiedzających i 58,32 mln odsłon, sekcja Życiegwiazd Onetu - 1,33 mln odwiedzających i 29,61 mln odsłon, a dział Hotplota na Eska.pl - 1,14 mln użytkowników i 6,43 mln odsłon. Natomiast Kozaczek.pl przy 535,3 tys. odwiedzających miał 25,82 mln odsłon (czyli aż 48,2 na każdego - lepszy wynik pod tym względem osiągnął tylko Pudelek.pl) i średnio 24:29 minuty na każdego użytkownika (więcej zanotowały Pomponik.pl i Pudelek.pl).

Ogółem wszystkie serwisy plotkarskie, uwzględniając współodwiedzalność, mają ok. 8 mln użytkowników miesięcznie. Jak analizowaliśmy wiosną br. na podstawie danych z Megapanelu - są to w większości kobiety, prawie połowa ma od 25 do 44 lat, a 80 proc. - średnie lub wyższe wykształcenie (zobacz szczegóły).

Zobacz tabelę


W skali roku dwa liderujące serwisy osiągnęły wzrosty odwiedzalności. Nocoty.pl zyskał 177,8 tys. użytkowników i 9,23 mln odsłon (to 6,2 i 7,6 proc. w górę), a Plejada.onet.pl - 98 tys. użytkowników i 32,44 mln odsłon (3,4 i 44,8 proc. w górę). Przy czym w pierwszym serwisie średni czas spędzany przez odwiedzającego zmalał o 1:40 minuty (czyli o 9,2 proc.), w drugim - wzrósł o 3:08 minuty (czyli o 16,2 proc.).

Pudelek.pl co prawda stracił w skali roku 239,2 tys. użytkowników (spadek o 9,4 proc.), za to liczba odsłon witryny zwiększyła się o 45,28 mln (21,4 proc. w górę), a przeciętny czas przypadający na odwiedzającego zwiększył się aż o 125 proc. - z godziny i 20 minut do prawie trzech godzin. Ten ostatni parametr skokowo wzrósł w maju br. - we wcześniejszych miesiącach parametr nie przekraczał półtorej godziny, natomiast w późniejszych wynosił 2,5-3 godziny, najwyższą wartość osiągając właśnie we wrześniu. Wzrost czasu można tłumaczyć m.in. pojawieniem się w maju treści z Pudelka na odświeżonej wtedy stronie głównej WP.pl (która w gruntownie zmienionej wersji została udostępniona we wrześniu - zobacz szczegóły).

Jeszcze bardziej na obecności jego treści na stronie głównej WP.pl zyskał Pudelek.tv, który zanotował dwa razy więcej użytkowników i odsłon niż rok wcześniej (wzrosty odpowiednio o 1,08 mln i 7,09 mln). Natomiast czas spędzany na stronie przez przeciętnego odwiedzającego wydłużył się ponad czterokrotnie - z 2:44 do 13:45 minuty.

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/biztok-pl-i-sportowefakty-pl-rekordowo-popularne-dzieki-integracji-z-wp-pl ##

Plotek.pl przy 159,8 tys. odwiedzających więcej niż przed rokiem (11,1 proc. w górę) miał 9,36 mln odsłon mniej (13,5 proc. w dół) i średni czas korzystania przez użytkownika krótszy o 4:05 minuty (14,7 proc. w dół), natomiast Pomponik.pl przy 17,3 tys. odwiedzających mniej niż rok wcześniej (spadek o 1,2 proc.) zanotował 21,37 mln odsłon więcej (57,8 proc. w górę) i czas na użytkownika dłuższy o 4:54 minuty (wzrost o 20,2 proc.).

Duży spadek zanotował natomiast dział Życiegwiazd Onetu. W skali roku stracił 1,23 mln użytkowników i 65,4 mln odsłon (to 48,1 i 68,8 proc. w dół), a czas spędzany na stronie przez przeciętnego odwiedzającego zmalał o 7:59 minuty (czyli 53,3 proc.). Strona notowała stopniowe spadki odwiedzalności od początku br. - w lutym miała 2,3 mln użytkowników, 118 mln odsłon i 14:37 minuty na średniego użytkownika, w kolejnych pięciu miesiącach - po 1,9-2,2 mln użytkowników, 48-77 mln odsłon i 9-12,5 minuty na użytkownika, natomiast w sierpniu - 1,61 mln użytkowników, 29,5 mln odsłon i 8 minut na użytkownika.

Liczba użytkowników sekcji Hotplota na Eska.pl w skali roku potroiła się (wzrost z 359,4 tys. do 1,14 mln), a liczba odsłon wzrosła o 122 proc. (z 2,9 mln do 6,43 mln). Przy czym średni czas korzystania ze strony przez odwiedzającego zmalał o 1:39 minuty (czyli o 39 proc.).

Z kolei Kozaczek.pl przy minimalnie wyższej liczbie użytkowników zanotował o 10,87 mln odsłon więcej (wzrost o 72,7 proc.) i 3:58 minuty dłuższy czas przypadającej na każdego odwiedzającego (to 19,3 proc. w górę).

W ub.r. sekcja Plotki nie była jeszcze wydzielona w wynikach serwisu Fakt.pl.

Zobacz tabelę

Autor:Tomasz Wojtas

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas