Technologie2008-07-16
0

Nokia i SonyEricsson najbardziej multimedialnymi telefonami wPolsce

Użytkownicy telefonów komórkowych marki Nokia i SonyEricssonnajczęściej pobierają na nie materiały multimedialne - wynika zraportu opracowanego przez Telecom Media. Najwięcej multimediówściągają na swoje komórki klienci Plusa i Orange, osoby między 20 a30 rokiem życia oraz mieszkańcy wsi i małych miast.

Ponad jedna trzecia materiałów multimedialnych, z którychkorzystają użytkownicy urządzeń przenośnych w naszym kraju,pobierana jest na telefony Nokii. Z kolei aparaty markiSonyEricsson służą w tym celu co czwartemu Polakowi. 15 proc.multimediów ściągają użytkownicy telefonów Samsung, a 7 proc. -Motoroli.

Natomiast wśród sieci komórkowych najliczniejszą grupę osóbkorzystających z rozrywkowych materiałów multimedialnych stanowiąklienci Plusa (40 proc.) i Orange (35 proc.). Nieco mniejmiłośników multimediów na komórki jest wśród abonentów Ery (22proc.), natomiast zdecydowanie najmniej w gronie klientów Play (3proc.).

Najczęściej gry, tapety i inne treści tego typu ściągają naswoje telefony osób między 20 a 30 rokiem życia (39 proc). Z koleico piąty zwolennik takich materiałów ma od 15 do 10 lat. Natomiastnajmniej osób korzystających z multimediów dostępnych na komórkęjest wśród najstarszych - powyżej 40. roku życia (6 proc.) inajmłodszych - poniżej 10 lat (2 proc.). Ten typ rozrywki preferujenieco więcej mężczyzn (54 proc.) niż kobiet.

Co trzeci Polak pobierający treści multimedialne na swój telefonkomórkowy mieszka na wsi lub w małym mieście (do 50 tys. osób). Zkolei najmniej zwolenników tego typu rozrywek jest wśród osób zdużych (od 100 do 500 tys. mieszkańców)i wielkich (powyżej 500 tys.mieszkańców) miast - po 10 proc.

Raport "Mobile Multimedia 2008" został opracowany przez TelecomMedia na podstawie badania przeprowadzonego od stycznia do marcatego roku na reprezentatywnej grupie 32 tys. użytkownikówpobierających treści multimedialne na swoje telefony komórkowe.

Autor:tw

Więcej informacji:Nokia, SonyEricsson, Telecom Media

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas