Internet2014-09-02
25

Nowa odsłona WP.pl krytykowana przez internautów. „Rewolucja budzi emocje, testy wypadły pozytywnie”

Udostępniona w poniedziałek nowa strona główna WP.pl spotkała się z wieloma krytycznymi opiniami użytkowników. - Każda rewolucyjna zmiana budzi emocje - tłumaczy rzeczniczka portalu, dodając, że testy zmodyfikowanej odsłony pokazały, że odpowiada ona na nowe sposoby korzystania z serwisów przez internautów.

Od poniedziałku WP.pl ma diametralnie zmienioną stronę główną: wraz z nowym logo pojawił się układ oparty nie na linkach tekstowych, lecz „kafelkach” graficznych pogrupowanych w obszary dotyczące głównych dziedzin tematycznych.

- Z całych sił pracowaliśmy nad tym, by oderwać się od myślenia o stronie głównej przez pryzmat linków, czyli od schematu mającego już ponad 15 lat. Udało nam się stworzyć stronę, która ma trzy cechy charakterystyczne Jest szybka i newsowa, opiniotwórczo-magazynowa i, gdy trzeba, jest jak telewizja - mówiąca żywym, efektowym montażem obrazu - tłumaczył w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Michał Brański, wiceprezes Grupy Wirtualna Polska ds. strategii. - Złamaliśmy niektóre stereotypy, bo chcieliśmy zmienić myślenie o portalu. Prezentować nasze treści w nowy, mocny sposób, bez kompleksów. Wyraźnie, z rozmachem, z nasyconymi kolorami, dużymi zdjęciami. Jeśli coś się stało, nasi użytkownicy będą o tym wiedzieć i  będą czuli, że są w centrum wydarzeń - dodał Adam Plona, dyrektor departamentu rozwoju produktu w firmie.

W ciągu pierwszego dnia działania nowej strony głównej na facebookowym fanpage’u WP.pl i pod artykułem opisującym zmiany na portalu pojawiło się około 400 opinii, w zdecydowanej większości krytycznych (poniżej prezentujemy wybrane komentarze z Facebooka). Internauci uważają, że strona główna w nowej wersji jest mniej czytelna i słabo uporządkowana i o ile nieźle prezentuje się na smartfonach i tabletach, o tyle zdecydowanie gorzej wypada na komputerach. Z powodu zalewu negatywnych komentarzy ich dodawanie było przez kilka godzin zablokowane pod tekstem na WP.pl.

- Każda rewolucyjna zmiana budzi emocje. Wśród kilku milionów użytkowników, którzy dzisiaj zobaczyli nową stronę, nowe logo i nową kampanię, znaleźć można również i krytyków - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Katarzyna Halicka, rzeczniczka prasowa Grupy Wirtualna Polska. - Cieszą nas dość jednoznacznie pozytywne komentarze ekspertów. Mnóstwo satysfakcji dają pozytywne opinie użytkowników. Ważna jest też dla nas konstruktywna krytyka, która zawsze wskazuje, w jakim kierunku  możemy się zmienić - zaznacza.

Halicka podkreśla, że nowa strona główna przed wdrożeniem została wielorako przetestowana i zbadana (zarówno jej wersja desktopowa, jak i mobilna): z użyciem tradycyjnych narzędzi pomiaru, w testach A/B i focusach. - Nasze badania użyteczności pokazały, że przyzwyczajenia użytkowników radykalnie się zmieniają. Mobile i serwisy społecznościowe sprzyjają np. scrollowaniu. Odbiór nowej strony głównej był bardzo pozytywny - dodaje rzeczniczka Grupy WP.

WP.pl promuje swoją nową wersję w kampanii pod hasłem „Wszystko, co ważne, dzieje się w Polsce. W Wirtualnej Polsce” (zobacz reklamy). Portal zachęca użytkowników do włączenia się do tej akcji. - Można do nas przesyłać zdjęcia, filmy, informacje, które, zdaniem internautów, powinna zobaczyć cała Polska. Najciekawsze materiały, podpisane nickiem lub imieniem i nazwiskiem, znajdą się w serwisach internetowych WP - zapowiada Katarzyna Halicka.

W maju br. WP.pl odwiedziło 11,52 mln internautów (real users), którzy wykonali 1,93 mld odsłon, a każdy spędził w nim średnio 5 godzin i 28:32 minuty, natomiast sama strona główna portalu miała 8,75 mln użytkowników, 668 mln odsłon oraz godzinę i 31:15 minuty przypadające na przeciętnego użytkownika (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz jego pełne wyniki).

Autor:tw

KOMENTARZE(25)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas