Biznes2014-11-17
3

Nowa WP.pl z rekordem, liderem Onet, Gazeta.pl przed o2.pl (strony główne portali)

We wrześniu br. udostępniona w nowej wersji strona główna WP.pl zanotowała rekordowo dużo użytkowników i najwyższy jak dotąd średni czas korzystania przez odwiedzających. Zdecydowanym liderem pod względem liczby użytkowników i odsłon (a także krajowych odsłon mobilnych) pozostaje strona główna Onet.pl, natomiast spadek liczby odwiedzających zanotowała strona o2.pl.

Stronę główną Onetu we wrześniu br. odwiedziło 9,62 mln użytkowników (real users), którzy wykonali na niej 833,09 mln odsłon, w tym 126 mln krajowych odsłon mobilnych, a każdy spędził na niej średnio godzinę i 40:17 minuty - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Onet jest liderem pod względem liczby użytkowników i odsłon, wyprzedzając we wrześniu WP.pl o 406,4 tys. real users, 181,8 mln odsłon i 42,2 mln krajowych odsłon mobilnych. Za to strona główna WP.pl zanotowała najdłuższy średni czas przypadający na przeciętnego użytkownika - dwie godziny i 50 sekund. Jest to zresztą jej rekordowy wynik - we wcześniejszych miesiącach nie przekraczała półtorej godziny, natomiast strona główna Onetu w styczniu br. osiągnęła 119:48 minuty (szczegóły w dalszej części tekstu).

Przypomnijmy, że strona główna WP.pl z początkiem września została udostępniona w mocno zmienionej formie (zobacz szczegóły), czemu towarzyszyła szeroko zakrojona kampania reklamowa pod hasłem „Wszystko, co ważne, dzieje się w Polsce. W Wirtualnej Polsce” (więcej o tym). Onet nową odsłonę swojej strony głównej udostępnił w drugiej połowie października (więcej na ten temat).

Z kolei strona główna Interii - wyraźnie zmodyfikowana w połowie września (przeczytaj o tym więcej) - w tamtym miesiącu zanotowała 4,05 mln użytkowników, 245,9 mln odsłon (w tym 28 mln krajowych odsłon mobilnych) oraz godzinę i 3:04 minuty przypadające na przeciętnego odwiedzającego.

Strona Gazeta.pl przyciągała użytkowników na dłużej niż Interia (średnio na 90 minut i 13 sekund), przy czym miała zdecydowanie mniej odwiedzających i odsłon - odpowiednio 2,71 mln i 145 mln.

Strona główna o2.pl osiągnęła najniższe wyniki w każdym wskaźniku (jeśli chodzi o użytkowników, to straciła do Gazeta.pl tylko 36,2 tys.) oprócz krajowych odsłon mobilnych, których miała o 3,36 mln więcej niż Gazeta.pl.

Zobacz tabelę


W skali roku strony główne w większości osiągnęły spore wzrosty liczby użytkowników i odsłon. I tak Onet zyskał 906,1 tys. odwiedzających i 90,1 mln odsłon (to 10,4 i 12,1 proc. w górę), a WP.pl - 981,2 tys. i 142,1 mln (11,9 i 27,9 proc. w górę). Na tej pierwszej stronie czas spędzany przez średniego użytkownika zmalał o 10:07 minuty (9,2 proc. w dół), a na drugiej wzrósł o 42:44 minuty (54,7 proc. w górę).

Interia.pl zanotowała wzrosty o 239,9 tys. użytkowników i 32,7 mln odsłon (czyli o 6,3 i 15,3 proc.), a Gazeta.pl - o 398,4 tys. i 22,3 mln (czyli o 17,2 i 18,1 proc.). Pierwsza z tych stron przyciągała odwiedzających o 2:53 minuty krócej niż rok wcześniej (4,3 proc. w dół), a druga - o 2:19 minuty dłużej (2,6 proc. w górę).

Za to strona główna o2.pl straciła w skali roku 292,6 tys. użytkowników (to spadek o 9,8 proc.), notując jednocześnie wzrosty liczby odsłon (o 6,6 mln, czyli 8,5 proc.) i średniego czasu na użytkownika (o 6:55minuty, czyli 22 proc.).

Zobacz tabelę


W skali miesiąca strony główne zanotowały nieznaczne zmiany liczby odwiedzających, nieprzekraczające 2 proc. Onet stracił 74,1 tys., Gazeta.pl - 53,5 tys., natomiast WP.pl zyskała 41,3 tys.

Za to WP.pl zanotowała o 57,2 mln odsłon mniej niż w sierpniu (8,1 proc. w dół), a Onet zyskał 53,1 mln (6,8 proc. w górę).

Na wszystkich stronach głównych użytkownicy spędzili średnio więcej czasu niż przed miesiącem. W przypadku WP.pl wzrost wyniósł 33:23 minuty.

Zobacz tabelę


Strona główna Onetu w marcu br. po raz pierwszy przekroczyła poziom 9 mln odwiedzających, a w lipcu miała ich rekordowe jak dotąd 9,79 mln. Najwięcej odsłon zanotowała w styczniu i marcu br. (851,5 i 864,6 mln), a we wrześniu znów przekroczyła poziom 800 mln.

Czas przypadający na średniego użytkownika od września ub.r. do marca br. wynosił ponad 108 minut (z rekordowymi 119:48 w styczniu), a potem tylko w maju i wrześniu br. wynosił ponad 100 minut.

Na drugiej podstronie szczegółowe wyniki w ciągu roku stron głównych WP.pl, Interia.pl, Gazeta.pl. i o2.pl

Autor:tw

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas