Telewizja2023-05-24
2

Nowe oprogramowanie dla dekoderów Canal+

Nowy dekoder 4K Dualbox+ (fot. Canal+)Nowy dekoder 4K Dualbox+ (fot. Canal+)

Platforma cyfrowa Canal+ rozpoczęła aktualizację oprogramowania dekoderów 4K DualBox+. Nowy soft poprawia stabilność działania urządzenia i pozwala zarządzać trybem HDR. Teraz może być on wyłączony, włączony cały czas lub uruchamiać się automatycznie.

Instalacja aktualizacji oprogramowania trwa mniej niż pół godziny. W tym czasie nie powinno się odłączać dekodera od prądu, ani anteny.

Operacja dotyczy na razie wybranych modeli 4K DualBox+ (ADB-G9SE). Do pozostałych sprzętów nowy soft powinien dotrzeć w kolejnych dniach i tygodniach.

Platforma cyfrowa Canal+ wprowadziła do oferty dekoder 4K Dualbox+ we wrześniu 2022 roku. Jego producentem jest zielonogórska firma ADB. Urządzenie zastąpiło dekoder 4K UltraBox+, który już nie jest produkowany. Sprzęt pozwala na oglądanie treści wideo drogą satelitarną oraz internetową. Dekoder jest również oferowany z opcjonalnym dyskiem twardym o pojemności 500GB.

Problemy z dekoderami 4K UltraBox+

Niedawno informowaliśmy, że abonenci Canal+ skarżą się na problemy z dekoderami 4K UltraBox+. Po przełączeniu kanału na ekranie ma pojawiać się „pikseloza”, a dźwięk i obraz zanikają. Problemy z dekoderami rozpoczęły się pod koniec stycznia, kiedy urządzenia otrzymały nowe oprogramowanie. Wprowadziło ono dodatkowe funkcje nagrywania programów i tworzenie list ulubionych kanałów. Po dwukrotnym naciśnięciu przycisku „OK” stało się możliwe uruchomienie danej produkcji od początku.

Usprawnieniom towarzyszyły jednak wady. Część klientów zaczęła narzekać na „pikselozę” na części ekranu, problemy z dźwiękiem i zanikanie obrazu. W przypadku dobrze ustawionej anteny satelitarnej, takowe sytuacje nie powinny występować. Pod koniec marca rozesłano kolejną aktualizację oprogramowania dla abonentów z dekoderami 4K UltraBox+ i 4K DualBox+, ale niektórzy abonenci nadal muszą mierzyć się z utrudnieniami. U innych, którzy ich nie mieli, zaczęły się pojawiać.

Piotr Kaniowski, rzecznik prasowy Canal+ Polska zapewnił Wirtualnemedia.pl, że problem nie dotyczy dużej grupy abonentów. - Opisywane sytuacje występują w bardzo ograniczonej skali (od lutego zanotowaliśmy niewiele ponad 200 takich przypadków w bazie liczącej kilkaset tysięcy urządzeń)  i są spowodowane błędem w oprogramowaniu wpływającym na pracę głowicy pojedynczych dekoderów 4K - wyjaśnił.

Firma pracuje nad likwidacją usterki. - Zidentyfikowaliśmy już przyczynę zakłóceń i pracujemy z dostawcą oprogramowania nad wprowadzeniem wymaganej poprawki. Planujemy udostępnić ją abonentom przy kolejnej aktualizacji oprogramowania, co jest planowane na lipiec tego roku. Abonentów, których dotknął opisywany problem najmocniej przepraszamy i prosimy o kontakt z biurem obsługi Klienta, gdzie będziemy mogli zaproponować rozwiązanie - tłumaczył Kaniowski.

Autor:ag

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas