Biznes2020-01-08
1

Noworoczne postanowienia - co dziesiąty Polak nawet nie zaczyna ich realizować

Niemal 3/4 Polaków deklaruje, że 2020 rok rozpoczyna z noworocznymi postanowieniami - wynika z badania SW Research.

Zdrowie i oszczędzanie najpopularniejsze

Większość badanych (74,1%) wraz z wejściem w nowy rok stawia sobie określone cele na nadchodzące miesiące. Najczęściej dotyczą one lepszego zadbania o zdrowie i kondycję fizyczną oraz ograniczenia używek. Wśród popularnych wyzwań noworocznych znalazło się także oszczędzanie.

Niewielu wytrzymuje cały rok, niektórzy nawet nie próbują

Jak długo respondenci trwają w swoich postanowieniach? Blisko co czwarta osoba dwa tygodnie bądź krócej, z czego część nawet nie zaczyna ich realizować (10,3%). Jednak jest też liczna grupa osób, które znacznie dłużej trzymają się noworocznych obietnic – blisko 4 na 10 badanych trwa w nich przynajmniej dwa miesiące. W tej grupie są też osoby, którym udaje się to przez cały rok (14%).

Zdecydowanie najpopularniejszym postanowieniem jest zadbanie o zdrowszy tryb życia. Ponad połowa badanych Polaków (52%) przyznaje, że choć raz była na diecie odchudzającej. Co więcej, nawet wtedy zdarzało im się sięgać po "coś słodkiego". Większość chętnie szukała alternatyw dla słodyczy, wybierając owoce (77,3%), orzechy, nasiona i pestki (65,1%) lub ciemną czekoladę (47,3%).

"Cheat day" - słodkość w nagrodę dobrze oceniana

Jak przyznają, ankietowani pozwalali sobie również na tzw. "cheat day", czyli dzień, w którym zupełnie odstępowali od diety – niemal co czwarta osoba miała taki dzień ustalony z góry, a ponad połowie takie dni zdarzały się mniej regularnie.

Ponad połowa badanych (54,7%) pozytywnie ocenia "cheat day", a blisko 3/4 nagradza się drobną słodkością za dobrze wykonany trening czy wykonanie ciężkiej pracy.

Ponadto blisko 60% badanych twierdzi, że mała porcja słodyczy może dać tyle samo przyjemności co duża. A równie liczna grupa woli sięgać po słodycze w mniejszych porcjach i w ten sposób kontrolować ilość spożywanych łakoci.

Badanie zostało zrealizowane przez agencję SW Research na zlecenie producenta słodyczy ETi European Food Industries w dniach 26-27 listopada 2019 r., metodą wywiadów on-line (CAWI) na panelu internetowym SW Panel. W ramach badania przeprowadzono 802 ankiety z reprezentatywną grupą Polaków powyżej 18. roku życia.

Autor:km

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas