Internet2015-10-08
3

Nowy adblocker Been Choice blokuje reklamy także w aplikacjach mobilnych

W internecie pojawiła się aplikacja o nazwie Been Choice, która pozwala na blokowanie reklam nie tylko w przeglądarce Safari, ale także w obrębie mobilnych aplikacji. To może oznaczać nowy etap w walce między reklamodawcami i wydawcami a twórcami adblockerów.

Możliwość instalowania aplikacji blokujących internetowe reklamy pojawiła się wraz z premierą systemu operacyjnego iOS 9. Programy tego typu szybko znalazły się na szczycie najpopularniejszych aplikacji w sklepie AppStore.

Po pojawieniu się adblockerów przeznaczonych do iOS 9 niektórzy analitycy wysyłali uspokajające sygnały dla branży reklamowej twierdząc, że zasięg adblockerów i ich wpływ na sektor reklamy jest przesadzony. Analitycy wskazywali, że straty spowodowane adblockerami będą w gruncie rzeczy niewielkie, gdyż programy te działają wyłącznie w przeglądarce Safari, a nie w aplikacjach, podczas gdy to właśnie aplikacje, a nie strony www stają się głównym źródłem przychodów z reklamy mobilnej.

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/goldman-sachs-apple-z-ios-9-google-i-facebook-z-instant-articles-zmienia-rynek-reklamy-internetowej ##

Tę sytuację może obecnie zmienić pojawienie się nowego typu adblockera - aplikacji o nazwie Been Choice, która pozwala na blokowanie reklam nie tylko w przeglądarce Safari, ale także w zainstalowanych w iPhonie aplikacjach mobilnych.

Been Choice wykorzystuje do swojego działania sieć VPN (virtual private network) i filtruje ruch internetowy kierowany do urządzenia z konkretnych aplikacji. Następnie wykrywa treści będące reklamami i blokuje ich dostęp do smartfona lub tabletu, w rezultacie czego użytkownik ogląda zawartość aplikacji pozbawioną przekazu reklamowego.

Eksperci cytowani m.in. przez Business Insider zwracają uwagę na fakt, że choć Been Choice jest na razie pierwszym narzędziem blokującym reklamy w aplikacjach, to wkrótce mogą pojawić się na rynku podobne rozwiązania, z których korzystać będzie coraz więcej użytkowników. A wówczas konfrontacja między wydawcami i reklamodawcami a twórcami adblockerów może wkroczyć na zupełnie nowy poziom.

Autor:ps

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas