Telewizja2017-08-25
10

VIVA Polska w MTV Music zmieni się 17 października

VIVA Polska po siedemnastu latach znika z polskiego rynku. We wtorek, 17 października br. zostanie zastąpiona przez MTV Music.

Nadawca kanału Viacom International Media Networks Polska na razie nie ujawnia szczegółów dotyczących nowego kanału.

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/warsaw-shore-summer-camp-3-od-3-wrzesnia-w-mtv-polska-13-uczestnikow-nad-polskim-morzem ##

Nowa stacja MTV Music trafi do oferty wszystkich operatorów, u których obecna jest VIVA Polska. Po 17 latach VIVA zniknie z Polski (kanał wystartował w czerwcu 2000 roku).

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/ranking-kanalow-muzycznych-i-polrocze-2017 ##

MTV Music jest dostępny w Wielkiej Brytanii, Irlandii, Grecji, Włoszech i Holandii oraz w Australii i Nowej Zelandii. Kanał jest w całości poświęcony muzyce, a w ramówce znajdują się pasma tematyczne z teledyskami.

W playliście MTV Music ważną rolę odgrywają przeboje artystów z lokalnych rynków. Tak samo będzie w polskiej wersji MTV Music, a twarzami stacji mają być polscy wokaliści. Obecnie twarzą VIVA pozostaje Nina Cieślińska, która w MTV Music poprowadzi program MTV Bites.

Można przypuszczać, że jednym z powodów przekształcenia marki VIVA w kanał pod brandem MTV jest spadająca oglądalność. W okresie od 1 stycznia do 6 sierpnia 2017 roku młodzieżowy kanał VIVA Polska w każdej minucie oglądało średnio 4,5 tys. osób. Przełożyło się to na 0,07 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 0,15 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 0,32 proc. w grupie 13-29.

Należący do koncernu Viacom International Media Networks Polska kanał w porównaniu do całego 2016 roku zanotował wzrost oglądalności (wówczas stację śledziło 4,2 tys. osób, co przełożyło się na odpowiednio 0,06 proc., 0,13 proc. i 0,26 proc. udziału). Względem poprzednich lat młodzieżowy kanał zanotował jednak duże spadki. Na przykład w 2013 roku stację śledziło 14,7 tys. widzów (odpowiednio 0,24 proc., 0,41 proc. i 0,80 proc. udziału), a w 2010 roku było to 39 tys. osób (0,64 proc., 1,14 proc. i 2,03 proc. udziału).

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(10)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas