Biznes2010-10-26
0

O 10 proc. wzrosło zainteresowanie usługami outsourcingowymi

Zainteresowanie polskich firm usługami outsourcingowymi wzrosło w ciągu dwóch lat o 10%, wynika z badania przeprowadzonego przez firmę Ipsos na zlecenie lidera rynku rozwiązań outsourcingowych w zakresie zarządzania dokumentami spółki ArchiDoc.

„Spośród 200 przedsiębiorstw biorących udział w tegorocznym badaniu, aż 58% zadeklarowało, że korzysta z usług instytucji zewnętrznych. Najczęściej na tego typu działania decyduje się sektor finansowy (78%) oraz infrastruktury (67%). Do najchętniej outsourcowanych obszarów należą procesy back-office oraz technologia informatyczna" – czytamy w raporcie.

Wyniki badań wskazują, że do najczęściej zlecanych outsourcerom obszarów – podobnie jak w 2008 roku – należą procesy back-office (48%). Z tego typu usług korzystają najchętniej przedsiębiorstwa z sektora telekomunikacyjnego (90%) i branży finansowej (77%). Co ciekawe, aż 32% wszystkich firm przekazuje obszar związany z windykacją swoim zewnętrznym partnerom – jest to aż 18% wzrost w porównaniu z poprzednim badaniem. Do rzadziej powierzanych segmentów należą obsługa sił sprzedaży (17%) oraz procesy związane z finansami, księgowością i rachunkowością - 16%.

Przedsiębiorstwa korzystające z usług firmy zewnętrznej dostrzegają w outsourcingu znaczne korzyści. Od 2008 roku dla co trzeciej firmy ważne stało się zmniejszenie kosztów osobowych – 65% w porównaniu z 32% w 2008 roku, dostęp do specjalistycznego know-how – ponad dwukrotny wzrost oraz zwiększenie bezpieczeństwa i poufności danych – 29%.

Autor:masz / isb / pr

Więcej informacji:usługi outsourcingowe

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas