Reklama2015-08-06
1

O połowę niższe wpływy reklamowe TVP1 i TVP2. Aflofarm wydaje najwięcej na reklamę w telewizji

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w lipcu 2015 roku były o 5 proc. wyższe, niż rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.

W lipcu 2015 roku polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 2,17 mln spotów reklamowych, o 14,48 proc. więcej, niż w lipcu 2014 roku. Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły zaś łącznie 1,33 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 4,85 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 181,55 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 21,78 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Z trzeciej na drugą lokatę awansował TVN, którego wpływy zwiększyły się o 12,25 proc. do 117,78 mln zł. Z kolei na ostatnią pozycję podium spadła TVP1 (76,33 mln zł; spadek o 37,93 proc.). Tuż za podium uplasowała się TVP2 (49,21 mln zł; w dół o 47,28 proc.). Warto jednak podkreślić, że w lipcu 2014 roku Jedynka i Dwójka relacjonowały MŚ w piłce nożnej.

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się TVN24 z wpływami na poziomie 36,28 mln zł i wzrostem o 35,20 proc.

Większość mniejszych stacji znajdujących się w top 20 zanotowało wzrosty przychodów z reklam, a najwięcej zyskała Stopklatka TV - było to 62,33 proc. do 23,48 mln zł.

Zobacz tabelę

W lipcu 2015 roku najwięcej na reklamę w telewizji - 161,69 mln zł - wydała firma farmaceutyczna Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 74,44 proc. Kolejne miejsca zajęły: Procter & Gamble (43,01 mln zł; w dół o 18,47 proc.) i P4 (34,79 mln zł; + 36,19 proc.).

Zobacz tabelę

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas