Radio2013-07-25
20

O. Rydzyk znów przegrał z KRRiT. Radio Maryja musi zapłacić 20 tys. zł kary

Wczoraj Sąd Okręgowy w Warszawie wydał kolejny wyrok, w którym oddalił odwołanie nadawcy Radia Maryja od decyzji przewodniczącego KRRiT o ukaraniu stacji za emisję ukrytej reklamy.

Szef KRRiT Jan Dworak w lipcu 2012 roku nałożył na Warszawską Prowincję Redemptorystów, nadawcę Radia Maryja, karę w wysokości 20 tys. zł . Stacja została ukarana za emisję 3 i 4 grudnia 2011 r. ukrytych przekazów reklamowych w czasie transmitowania obchodów XX-lecia Radia Maryja. Podczas relacji promowano urządzenia do odbioru Telewizji Trwam, samą Telewizję Trwam, sieć telefonii komórkowej ,,W Naszej Rodzinie”, SKOK Stefczyka oraz Wyższą Szkołę Kultury Społecznej i Medialnej.

Sąd w swoim wyroku podzielił stanowisko przewodniczącego KRRiT i wskazał, iż wymienione w decyzji przekazy handlowe były ukrytymi reklamami. W ocenie sądu nadawca działał w zamiarze osiągnięcia skutku reklamowego, co było związane z osiągnięciem przez niego korzyści (poprzez umożliwienie wzrostu liczby słuchaczy programu z uwagi na treść tych przekazów), a ponadto możliwe było wprowadzenie w błąd odbiorców programu Radio Maryja co do charakteru tych przekazów.

W wyroku sąd podkreślił, iż żaden z przekazów objętych decyzją przewodniczącego KRRiT nie miał związku z obchodami XX-lecia Radia Maryja i nie służył realizacji zadań nadawcy społecznego. Odnosząc się do wysokości kary sąd uznał, że została ustalona prawidłowo i nie stanowi utrudnienia w działalności nadawcy. Wyrok nie jest prawomocny.

To już kolejna przegrana Radia Maryja w sądzie w ciągu kilku dni. W poniedziałek informowaliśmy, że Sąd Okręgowy w Warszawie oddalił odwołanie Warszawskiej Prowincji Redemptorystów od decyzji przewodniczącego KRRiT nakładającej na stację karę 4 tys. za emisję ukrytych reklam w maju 2011 roku. Wówczas stacja promowała w swoich programach Wyższą Szkołę Kultury Społecznej i Medialnej w Toruniu, “Nasz Dziennik” oraz SKOK-i Stefczyka (więcej na ten temat).

Zgodnie z prawem nadawanie reklamy ukrytej jest zakazane. Ponadto Radio Maryja ma status nadawcy społecznego, co oznacza, że nie może nawet legalnie nadawać reklam lub audycji sponsorowanych oraz telesprzedaży.

Z danych Radio Track wynika, że średni udział Radia Maryja w II kwartale br. wyniósł 2,3 proc. (zobacz szczegóły).

Autor:pp

Więcej informacji:Radio Maryja, KRRiT, ukryta reklama

KOMENTARZE(20)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas