Internet2013-10-25
0

o2 dorównuje Wirtualnej Polsce w lifestyle’u i społecznościach, razem powalczą z Onetem i RASP (analiza)

Shutterstock.comShutterstock.com

Do połączonej struktury Wirtualnej Polski i Grupy o2 zdecydowanie większy zasięg w internecie wniesie ten pierwszy wydawca. Wspólnie serwisy WP i o2 mają podobną odwiedzalność jak serwisy Onetu i Ringier Axel Springer Polska.

Jak poinformowano w środę, Wirtualna Polska zostanie kupiona od Orange Polska przez Grupę o2 za 375 mln zł pozyskane od funduszu Innova Capital. Finalizacja transakcji, po uzyskaniu zgody OUKiK-u, ma nastąpić w I kwartale przyszłego roku (przeczytaj więcej na ten temat).

Tym samym dojdzie do połączenia wydawców z czołowej dziesiątki polskiego rynku internetowego - drugiego (WP.pl) i piątego (o2.pl) najpopularniejszego portalu horyzontalnego. Przy czym znacznie większy zasięg do wspólnej firmy wniesie Wirtualna Polska, której serwisy - liczone w Megapanelu wspólnie z nieobjętymi transakcją stronami Orange.pl i Neostrada.pl - w lipcu br. zanotowały 13,08 mln użytkowników i 2,39 mld odsłon (z czego zaledwie 88,6 mln odsłon przypadło na Orange.pl i Neostrada.pl).

Tymczasem serwisy Grupy o2 miały w lipcu łącznie 9,36 mln użytkowników (czyli o 29 proc. mniej niż WP i Orange) oraz 761 mln odsłon (a więc ponad trzy razy mniej niż strony WP). Sam portal WP.pl zanotował wyższą odwiedzalność - 11,65 mln użytkowników i 1,75 mld odsłon.

Zobacz tabelę


Wśród serwisów Wirtualnej Polski zdecydowanie najpopularniejszy jest WP.pl, który jest o wiele bardziej rozbudowany w sekcje tematyczne niż o2.pl, notując w efekcie wielokrotnie wyższą odwiedzalność - w lipcu miał prawie trzy razy więcej użytkowników, prawie siedem razy więcej odsłon i ponad trzy razy dłuższy czas korzystania przez przeciętnego użytkownika.

Obaj wydawcy mają kilka serwisów wideo, przy czym Wirtualna Polska od kilku lat stawia na treści autorskie, które dominują na WP.tv i Tosiewytnie.pl, natomiast Grupa o2 własne treści wideo produkuje mniej więcej od roku - przez kilka miesięcy na Lajk.tv (więcej o tym serwisie), od półtora roku na Pudelek.tv, a w połowie września uruchomiła Kafeteria.tv (przeczytaj o tym więcej). Przy czym Grupa o2 prowadzi też popularne serwisy z multimediami zamieszczanymi przez użytkowników - Wrzuta.pl i Smog.pl.

Porównywalną odwiedzalność mają serwisy show-biznesowe Nocoty.pl (należący do Wirtualnej Polski) i Pudelek.pl (Grupa o2). Ten drugi jest o tyle ważny dla Grupy o2, że mając 1,5 mln użytkowników mniej od o2.pl notuje tylko niewiele mniej odsłon i nieznacznie krótszy czas przypadający na użytkownika, a dodatkowo firma w oparciu o jego markę uruchomiła dwa kolejne serwisy: Pudelek.tv i Pudelekx.pl, które w lipcu zanotowały po ponad milionie użytkowników. Za to zamykając z końcem września witryny Filmtok.pl i Mototok.pl, Grupa o2 mocno zredukowała markę Tok.pl (więcej na ten temat).

Zobacz tabelę


Ogółem od 2 do 3,5 mln użytkowników w lipcu zanotowało osiem serwisów Wirtualnej Polski i trzy witryny Grupy o2. Z kolei poziom miliona real users przekroczyło piętnaście stron WP i sześć o2.

Zobacz tabelę

 

Autor:tw

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas