Reklama2014-06-02
2

Odrastanie włosów w reklamie DX2 wprowadza w błąd (wideo)

Komisja Etyki Reklamy orzekła, że spot telewizyjny szamponu DX2 (produkowanego przez Aflofarm) przekonujący, że produkt ten „powstrzymuje wypadanie włosów” oraz „je odbudowuje, a włosy odrastają odporne na wypadanie”, narusza kodeks branżowy.

Widz, który złożył do Komisji Etyki Reklamy skargę na emitowany od ubiegłego roku spot szamponu DX2, stwierdził wprost, że bohater wypowiadający się w reklamie „plecie bzdury o cudownym szamponie, dzięki któremu nie wypadają włosy i odrastają nowe super mocne, odporne na testosteron (rzekomo powodujący ich wypadanie), dzięki czemu każdy facet będzie miał czuprynę jak nastolatek”.

Odbiorca podkreślił, że ani łysienia, ani wypadania włosów w żaden taki produkt nie powstrzyma, ponieważ to pierwsze wynika głównie z uwarunkowań genetycznych, a drugie powodują niedobór witamin, stres, choroby skóry. Ponadto sam testosteron nie jest szkodliwy dla włosów.

Co na to Aflofarm? - W żadnym fragmencie reklamy nie twierdzimy, że osoby, których dotknął problem łysienia, odzyskają włosy, gdyż, co po raz kolejny podkreślamy, szampon ma na celu powstrzymanie wypadania włosów, a nie ich odrastanie. Jedno ze zdań wprawdzie mówi: „włosy odrastają odporne na wypadanie", ale dotyczy to problemu wypadania włosów wiążącego się z fazą życia włosa, a nie łysienia i wynikającego z tego faktu odrastania włosów - stwierdziła firma w odpowiedzi na zarzuty. - Twierdzenia dotyczące jakoby szampon DX2 sprawia, że włosy odrastają u osób borykających się z łysieniem, są całkowicie nieuzasadnione, gdyż nie tego problemu dotyczy spot reklamowy - dodała.

Komisja Etyki Reklamy oceniła jednak, że padające w spocie stwierdzenia, iż promowany szampon odbudowuje cebulki włosów, a one „odrastają odporne na wypadanie”, oraz że „powstrzymuje wypadanie włosów”, są zbyt daleko posuniętymi uproszczeniami i skrótami myślowymi, które mogą wprowadzać odbiorców w błąd. Dlatego te sformułowania powinny zostać odpowiednio zmienione.

Autor:tw

Więcej informacji:DX2, Aflofarm, Komisja Etyki Reklamy

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas