Telewizja2012-01-16
3

Odświeżone “Pytanie na śniadanie” zyskało widzów

Nadawane w TVP 2 “Pytanie na śniadanie”, które w grudniu ub.r. przeszło odświeżenie studia, oprawy i formuły ma teraz większą widownię niż rok temu. Widzów straciło za to ”Dzień dobry TVN”, ale program ten cały czas ma lepsze wyniki niż magazyn Dwójki.

Zmiany w “Pytaniu” wprowadzono 19 grudnia ub.r. Program zyskał nowe studio, stylizowane na loft, a także nową czołówkę, oprawę graficzną i muzyczną. Nad zmianami czuwała reżyserka Patrycja Matuszewska, wcześniej pracująca w TVN przy takich talent-shows jak “Mam talent!” i “X Factor” (więcej na ten temat).

Z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl wynika, że w ciągu niemal czterech tygodni od wprowadzenia zmian widownia programu TVP 2 wyniosła średnio 637 tys. osób, co dało Dwójce 16,44 proc. udziału w grupie 4+ i 12,92 proc. w komercyjnej 16-49. To lepszy wynik niż w analogicznym okresie rok wcześniej, gdy poranny magazyn śledziło 616 tys. widzów, a jego udział wynosił odpowiednio 13,80 proc. i 11,79 proc.

Mimo wzrostu “Pytanie” ustępuje nadal konkurencyjnemu “Dzień dobry TVN”. W analizowanym okresie program ten oglądało bowiem 649 tys. widzów, a jego udział wynosił 16,05 proc. w 4+ i 18,56 proc. w 16-49. Rok wcześniej oglądalność morning show TVN plasowała się na poziomie 690 tys. widzów. Miał on jednak wtedy niższe udziały, bo wynosiły one odpowiednio 14,81 proc. i 17,54 proc.


Trzeba też nadmienić, że “DD TVN” trwa czasami nawet o kilkanaście minut dłużej niż “Pytanie” (kończy się bowiem po 11.00, a “Pytanie” między 10.45 a 10.55). Od 13 lutego br. śniadaniowy program TVN ma zostać wydłużony o dodatkowe 30 minut i zaczynać się będzie o 8.00 (dowiedz się więcej).

Zobacz tabelę


Najpopularniejszym odcinkiem “Pytania na śniadanie” w analizowanym okresie było wydanie z 27 grudnia ub.r., które przyciągnęło przed ekrany 842 tys. widzów. Z kolei “Dzień dobry TVN” najwięcej oglądających miało 6 stycznia br. - było to aż 1,01 mln osób. Tego dnia jednak TVP 2 nie nadawała swojego magazynu. Drugie miejsce zajął odcinek “DD TVN” z 27 grudnia - miał on 779 tys. widzów, czyli mniej od “Pytania”.  

Zobacz tabelę


 

Autor:pp

Więcej informacji:Pytanie na śniadanie

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas