Badania 2015-06-03
2

Odzież i obuwie coraz rzadziej kupowane w galeriach, zyskują outlety i internet

Sklepy w centrach handlowych tracą na popularności jako miejsca zakupu odzieży i obuwia. Zyskują sklepy outletowe oraz internet - wynika z badania PMR.

Na przestrzeni ostatnich lat widać spadek popularności galerii handlowych jako miejsca zakupu odzieży - z 64 proc. w 2013 r. do 60 proc. w 2014 r. i 54 proc. w 2015 r.

Zmiany te są jeszcze bardziej widoczne w odpowiedziach na pytanie o główne miejsce zakupu ubrań. W tym przypadku galerie handlowe straciły w ciągu roku 9 pkt. proc., a 8 pkt. proc. zyskały sklepy markowe poza galeriami. Z 3 do 8 proc. wzrósł również odsetek osób deklarujących, że kupują przede wszystkim przez internet.

Z kolei odsetek konsumentów, którzy w ciągu ostatniego roku odwiedzili centrum outletowe, wzrósł z 17 proc. w 2013 roku do 27 proc. w roku 2014.

Badanie zostało przeprowadzone przez PMR na reprezentatywnej próbie 609 dorosłych mieszkańców Polski techniką wywiadów telefonicznych CATI. Do rozmowy zostały zaproszone osoby, które zadeklarowały, że w 2014 r. osobiście dokonały co najmniej jednokrotnie zakupu odzieży lub obuwia. W osobnym bloku pytań odpowiedzi udzieliły osoby, które w minionym roku przynajmniej raz odwiedziły centra outletowe Factory oraz Fashion House.

Autor: km

Więcej informacji: odzież, obuwie, handel, zakupy, e-commerce

KOMENTARZE (2) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas