Ponad połowa konsumentów na świecie oglądających programy w modelu video-on-demand (VoD) mocno lub w pewnym stopniu zgadza się z twierdzeniem, że zawarte w nich reklamy dają im dobre pomysły odnośnie nowych produktów do wypróbowania - wynika z badania Nielsena.
59 proc. badanych zadeklarowało, że nie mają nic przeciwko reklamom w programach VoD, o ile w zamian mogą oglądać darmowe treści. W ujęciu regionalnym, najwyższy odsetek wskazań odnotowano tutaj w Ameryce Północnej (68 proc.).
Jednocześnie konsumenci często narzekają na rodzaj reklam wyświetlanych w programach VoD: 2/3 (66 proc.) stwierdziło, że promują one produkty nie będące w kręgu ich zainteresowań.
>>> Za korzystaniem z VoD najbardziej przemawia wygoda, zniechęca ograniczona oferta programowa
>>> 65 proc. konsumentów na świecie ogląda programy w modelu VoD
Badanie "Nielsen Global Video-on-Demand Survey" zostało przeprowadzone przez firmę Nielsen w dniach 10 sierpnia - 4 września 2015 r. na grupie ponad 30 tys. internautów z 61 państw w regionie Azji i Pacyfiku, Europie, Ameryce Łacińskiej, regionie Bliskiego Wschodu i Afryki oraz Ameryce Północnej, reprezentatywnej ze względu na wiek i płeć.