Telewizja2018-12-05
28

„Wiadomości” ze wzrostem widowni w listopadzie. Liderem „Fakty”

Anita Werner, fot. TVNAnita Werner, fot. TVN

Liderem oglądalności wśród programów informacyjnych w listopadzie br. były „Fakty” TVN. Jedynym wzrostem pochwalić się mogły „Wiadomości” TVP1, a najwięcej straciła „Panorama” TVP2 - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

„Fakty” TVN w listopadzie 2018 roku oglądało średnio 3,03 mln widzów, co zapewniło TVN 20,75 proc. udziału w rynku telewizyjnym. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej serwis stracił 3,16 proc. widzów, czyli 99 tys. oglądających, ale jego udział zmalał z 21,69 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Średnia oglądalność „Faktów” w TVN i TVN24 BiS w zeszłym miesiącu wyniosła 3,26 mln widzów, co przełożyło się na 20,75 proc. udziału. Było to o 1,47 proc. mniej, niż w listopadzie 2017 roku.

##NEWS https://wirtualnemedia.pl/m/artykul/ogladalnosc-telewizji-listopad-2018-tvn-liderem-m-jak-milosc-hit ##

Drugi był „Teleexpress” TVP1, którego widownia na głównej antenie zmniejszyła się o 5,19 proc. (135 tys. osób) do 2,47 mln oglądających. Udział „Teleexpressu” w rynku zmalał z 23,12 proc. do 21,69 proc.

Łączna widownia tego dziennika - z uwzględnieniem danych TVP Info - wyniosła 3,08 mln widzów, będąc o 4,09 proc. niższą niż rok temu.

Rośnie widownia „Wiadomości”

Podium uzupełniają „Wiadomości” TVP1. Ich oglądalność na głównej antenie wzrosła o 4,45 proc., czyli o 98 tys. widzów. W listopadzie 2018 roku wyniosła ona 2,30 mln osób. Z kolei udział serwisu uplasował się na poziomie 15,11 proc. (rok wcześniej było to 14,53 proc.).

Średnia widownia „Wiadomości” z uwzględnieniem danych z TVP Info w zeszłym miesiącu wyniosła 2,86 mln osób, po wzroście o 4,53 proc.

##NEWS https://wirtualnemedia.pl/m/artykul/kto-oglada-programy-informacyjne_1 ##

Oczko niżej znalazły się „Wydarzenia” Polsatu. Widownia tego dziennika wyniosła 2,08 mln osób, po spadku o 5,09 proc. (112 tys. widzów). Dziennik ten emitowany jest jeszcze na antenie Polsatu News. Łącznie zatem „Wydarzenia” na dwóch stacjach w listopadzie br. oglądało 2,24 mln widzów, czyli o 5,08 proc. mniej, niż przed rokiem kiedy dziennik pokazywano na trzech antenach (można było go oglądać również w Polsat News 2).

Z kolei wynik plasującej się na piątej pozycji „Panoramy” TVP2 zmalał najbardziej w zestawieniu - o 7,86 proc. do 1,28 mln widzów (z uwzględnieniem TVP Info widownia wyniosła 1,73 mln osób, po spadku wynoszącym 6,81 proc.).

##NEWS https://wirtualnemedia.pl/m/artykul/ogladalnosc-telewizji-i-iii-kwartal-2018-tvp1-liderem-pilka-i-skoki-hitem_1 ##

Analizując trendy widowni wszystkich pięciu dzienników emitowanych równolegle na wszystkich antenach to również tylko „Wiadomości” zanotowały wzrost, a na największym minusie też była „Panorama”.

W rankingu uwzględniającym widownię z głównych i newsowych anten również największe audytorium w listopadzie br. gromadziły „Fakty”, a następnie uplasowały się: „Teleexpress”, „Wiadomości”, „Wydarzenia” i „Panorama”.

Wśród widzów w wieku 16-49 lat w listopadzie 2018 roku na pozycji lidera oglądalności znalazły się „Fakty”, których widownia zwiększyła się o 4,82 proc. do 1,08 mln oglądających.

Drugie miejsce zajęły tutaj „Wydarzenia”, które w samym Polsacie śledziło 842 tys. osób (do góry o 1,54 proc.). Podium uzupełniają „Wiadomości” (557 tys. widzów; do góry o 10,92 proc. - największy wzrost w zestawieniu), które wyprzedziły „Teleexpress” (552 tys. widzów; - 6,64 proc.).

Największy spadek również i w tym ujęciu zanotowała „Panorama” - było to 19,40 proc. do 258 tys. oglądających.

Porównując ze sobą wyniki serwisów ze wszystkich anten to również zyskały widzów: „Wiadomości” (10,38 proc.), „Fakty” (5,91 proc.) i „Wydarzenia” (1,34 proc.), a straciły: „Teleexpress” (7,24 proc.) i „Panorama” (17,29 proc.).

Dane oglądalności dzienników w grupie wiekowej 16-59.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(28)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas