Telewizja 2018-06-02
5

TVP ABC z kolejnymi rekordami oglądalności. Nicktoons z największym spadkiem

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

Zdecydowanym liderem oglądalności w segmencie kanałów dziecięcych w kwietniu br. była stacja TVP ABC, która pochwalić się mogła również największym wzrostem w zestawieniu. Z kolei najwięcej stracił Nicktoons - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Wśród dzieci mających od 4 do 12 lat z trzeciego na pierwsze miejsce w gronie wszystkich stacji telewizyjnych w Polsce w kwietniu 2018 roku awansowało TVP ABC. Udział tego kanału w rynku telewizyjnym względem kwietnia 2017 roku zwiększył się o 40,02 proc. i wyniósł 12 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.

Jak wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl, jest to najwyższy miesięczny udział tej stacji w historii jej nadawania. TVP ABC po raz czwarty w historii zostało również najchętniej oglądanym kanałem wśród wszystkich stacji w Polsce w grupie 4-12.

Drugie miejsce, ex aequo z udziałem na poziomie 8,78 proc., zajęły dwie stacje Polsat i TVN. Wynik pierwszej zmniejszył się o 19,30 proc., a drugiej - wzrósł o 0,34 proc.

Czwarty był Puls 2. Kanał ten zanotował wzrost udziału o 0,15 proc. do 6,71 proc. Puls 2 to naziemna stacja, która nadaje wielogodzinne pasmo dla dzieci i ich rodziców.

Oczko niżej znalazł się Nickelodeon, którego udział poszedł do góry o 1,27 proc. do 6,40 proc.

W pierwszej dziesiątce rankingu uplasowały się jeszcze takie stacje dziecięce, jak: Nick Jr (3,86 proc. udziału; spadek o 12,47 proc.) i Cartoon Network (3,08 proc. udziału; - 25,32 proc.).

Z kolei najwięcej stracił Nicktoons. W badanym okresie wynik tego kanału zmniejszył się o 37,50 proc. do 1,50 proc. udziału. Do 15 lutego 2018 roku stacja ta nadawała pod marką Nickelodeon HD.

0,10 proc. udziału zanotował edukacyjny kanał Da Vinci, który w naszym kraju dostępny jest od 2007 roku, ale w panelu Nielsena znalazł się od lipca ub.r. Od początku września ub.r. zaczął emitować reklamy, a ich sprzedażą zajmuje się Polsat Media.

Jak wygląda ranking oglądalności segmentu kanałów dziecięcych wśród wszystkich widzów (4+)? Tutaj też zdecydowanym liderem w kwietniu 2018 roku była stacja TVP ABC. Jej średni udział wyniósł 1,43 proc. Zwiększył się on o 18,18 proc. - najbardziej w zestawieniu.

Drugi był Nickelodeon (w dół o 12 proc. do 0,66 proc.), a trzeci - Nick Jr (- 10,87 proc. do 0,41 proc.).

Z kolei w tym ujęciu najwięcej stracił Nicktoons - było to 51,72 proc. do 0,14 proc. udziału.

Autor: Michał Kurdupski

KOMENTARZE (5) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas