Telewizja2018-11-23
2

TVP ABC zdecydowanym liderem w 4-12. Da Vinci zyskał najwięcej

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Zdecydowanym liderem oglądalności w segmencie kanałów dziecięcych w październiku br. była stacja TVP ABC. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł kanał Da Vinci. Z kolei najwięcej stracił teleTOON+ - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Wśród dzieci mających od 4 do 12 lat z drugiego na pierwsze miejsce w gronie wszystkich stacji telewizyjnych w Polsce w październiku 2018 roku awansowało TVP ABC. Udział tego kanału w rynku telewizyjnym względem października 2017 roku zwiększył się o 30,06 proc. i wyniósł 12,06 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom.

Jak wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl, TVP ABC po raz dziesiąty w historii zostało najchętniej oglądanym kanałem wśród wszystkich stacji w Polsce w grupie 4-12.

Drugi był TVN, którego udział wzrósł o 15,75 proc. do 9,91 proc. Stacja ta awansowała z trzeciej lokaty.

Z pierwszego na trzecie miejsce spadł Polsat. Jego udział zmniejszył się o 26,14 proc. do 7,42 proc.

Czwarty był Puls 2. Kanał ten zanotował wzrost udziału o 1,91 proc. do 6,90 proc. Puls 2 to naziemna stacja, która nadaje wielogodzinne pasmo dla dzieci i ich rodziców.

Oczko niżej znalazł się był Nickelodeon, którego udział poszedł do góry o 5,51 proc. do 5,76 proc.

W pierwszej dziesiątce rankingu uplasowały się jeszcze takie stacje dziecięce, jak: Nick Jr (3,39 proc. udziału; spadek o 32,57 proc.), Cartoon Network (3,35 proc. udziału; wzrost o 4,79 proc.) i Disney Junior (2,67 proc. udziału; + 5,18 proc.).

0,03 proc. udziału zanotował edukacyjny kanał Da Vinci, który w naszym kraju dostępny jest od 2007 roku, ale w panelu Nielsena znalazł się od lipca ub.r. Jego wynik zwiększył się o 86,06 proc. - najbardziej wśród stacji dziecięcych. Od początku września ub.r. zaczął emitować reklamy, a ich sprzedażą zajmuje się Polsat Media.

Największy spadek wśród kanałów dziecięcych zanotował z kolei teleTOON+ - było to 53,17 proc. do 0,66 proc.

Jak wygląda ranking oglądalności segmentu kanałów dziecięcych wśród wszystkich widzów (4+)? Tutaj też zdecydowanym liderem w październiku 2018 roku była stacja TVP ABC. Jej średni udział wyniósł 1,40 proc. Zwiększył się on o 6,58 proc.

Drugi był Nickelodeon (w dół o 14,88 proc. do 0,55 proc.). Podium uzupełnia Cartoon Network, który awansował z szóstego miejsca (+ 17,92 proc. do 0,36 proc.).

W tym ujęciu najwięcej zyskał Boomerang - było to 53,72 proc. do 0,22 proc. udziału. Z kolei najbardziej stracił Nick Jr, którego wynik zmalał o 34,94 proc. do 0,35 proc. udziału.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas