Telewizja2020-08-03
5

Puls 2 najchętniej oglądanym kanałem w 4-12 w I półroczu. Stacja wyprzedziła Polsat, TVN i TVP ABC

Nowym liderem oglądalności wśród kanałów dziecięcych w I półroczu 2020 roku w grupie wiekowej 4-12 lat został Puls 2, który wyprzedził Polsat, TVN i TVP ABC. Stacja Telewizji Polskiej to najwyżej sklasyfikowany strictle dziecięcy kanał w zestawieniu - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Wśród dzieci mających od 4 do 12 lat z czwartego na pierwsze miejsce w gronie wszystkich stacji telewizyjnych w Polsce w pierwszym półroczu 2020 roku awansował kanał Puls 2. Udział stacji w rynku telewizyjnym względem pierwszego półrocza 2019 roku zwiększył się o 29,28 proc. i wyniósł 9,49 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group. Puls 2 to naziemna stacja, która nadaje wielogodzinne pasmo „Puls Kids” dla dzieci i ich rodziców.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Na drugie miejsce spadło TVP ABC, czyli najwyżej sklasyfikowany strictle dziecięcy kanał w zestawieniu. Jego udział zmniejszył się o 22,63 proc. do 8,53 proc.

Podium uzupełnia Polsat, którego udział zmalał o 16,09 proc. do 6,47 proc.

Oczko niżej znalazł się był Nick Jr, którego udział poszedł do góry o 61,91 proc. do 5,61 proc. Przed rokiem stacja była siódma.

Czwarty był TVN, który spadł z drugiej lokaty. Kanał zanotował stratę udziału o 31,98 proc. do 5,32 proc.

W pierwszej dziesiątce rankingu uplasowały się jeszcze takie stacje dziecięce, jak: Cartoon Network (3,89 proc. udziału; wzrost o 27,13 proc.) i Nickelodeon (3,52 proc. udziału; - 38,08 proc. - największy spadek wśród kanałów dziecięcych).

0,12 proc. udziału zanotował Da Vinci, którego wynik zwiększył się o 116,36 proc. - najbardziej wśród stacji dziecięcych.

Jak wygląda ranking oglądalności segmentu kanałów dziecięcych wśród wszystkich widzów (4+)? Tutaj też liderem w pierwszym półroczu 2020 roku była stacja TVP ABC. Jej średni udział wyniósł 1,06 proc. Zmniejszył się o 21,62 proc.

Drugi był Nick Jr, który w analizowanym okresie miał 0,70 proc. udziału (do góry o 56,37 proc.). Stacja awansowała z miejsca trzeciego.

Podium, z wynikiem na poziomie 0,41 proc. (spadek o 31,05 proc.), uzupełnia
Nickelodeon. Kanał przed rokiem był drugi.

Udział nie będącego strictle stacją dziecięcą Puls 2 w tym ujęciu wyniósł 2,02 proc.

W czerwcu 2020 roku liderem oglądalności wśród kanałów dziecięcych również było TVP ABC. W 4-12 jego udział zmniejszył się o 1,15 proc. do 8,83 proc. Była to druga najwyżej sklasyfikowana stacja w rankingu. Pierwsze miejsce należało do Puls 2 (11,57 proc.; do góry o 82,58 proc.).

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas