Telewizja2018-09-30
2

TVP ABC zdecydowanym liderem w 4-12. Puls 2 na drugim miejscu

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Zdecydowanym liderem oglądalności w segmencie kanałów dziecięcych w sierpniu br. była stacja TVP ABC, która pochwalić się mogła trzecim największym wzrostem w zestawieniu. Z kolei najwięcej stracił Nick Jr - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Wśród dzieci mających od 4 do 12 lat pierwsze miejsce w gronie wszystkich stacji telewizyjnych w Polsce w sierpniu 2018 roku zajęło TVP ABC. Udział tego kanału w rynku telewizyjnym względem sierpnia 2017 roku zwiększył się o 29,80 proc. i wyniósł 11,61 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom. Jednocześnie był to trzeci największy wzrost w zestawieniu.

Jak wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl, TVP ABC po raz ósmy w historii zostało najchętniej oglądanym kanałem wśród wszystkich stacji w Polsce w grupie 4-12.

Drugi był Puls 2, który awansował z miejsca szóstego. Kanał ten zanotował wzrost udziału o 50,58 proc. do 8,25 proc. Puls 2 to naziemna stacja, która nadaje wielogodzinne pasmo dla dzieci i ich rodziców.

Oczko niżej znalazł się Nickelodeon, którego udział poszedł w dół o 1,13 proc. do 7,20 proc.

Z drugiego na czwarte miejsce spadł Polsat. Jego udział zmniejszył się o 17,88 proc. do 7,10 proc.

Piąty TVN, którego udział wzrósł o 7,56 proc. do 6,76 proc.  Stacja ta spadła z czwartej lokaty.

W pierwszej dziesiątce rankingu uplasowały się jeszcze takie stacje dziecięce, jak: Cartoon Network (4,39 proc. udziału; wzrost o 3,52 proc.), Disney Junior (3,36 proc. udziału; + 6,22 proc.), Nick Jr (3,10 proc. udziału; - 49,91 proc. - największy spadek wśród kanałów dziecięcych) i MiniMini+ (2,60 proc. udziału; - 13,42 proc.).

0,12 proc. udziału zanotował edukacyjny kanał Da Vinci, który w naszym kraju dostępny jest od 2007 roku, ale w panelu Nielsena znalazł się od lipca ub.r. Jego wynik zwiększył się o 332,14 proc. - zdecydowanie najbardziej wśród stacji dziecięcych. Od początku września ub.r. zaczął emitować reklamy, a ich sprzedażą zajmuje się Polsat Media.

Jak wygląda ranking oglądalności segmentu kanałów dziecięcych wśród wszystkich widzów (4+)? Tutaj też zdecydowanym liderem w sierpniu 2018 roku była stacja TVP ABC. Jej średni udział wyniósł 1,48 proc. Zwiększył się on o 23,48 proc. - najbardziej w zestawieniu.

Drugi był Nickelodeon (w dół o 18,50 proc. do 0,70 proc.). Podium uzupełnia Cartoon Network, który awansował z czwartego miejsca (- 2,11 proc. do 0,47 proc.).

W tym ujęciu najwięcej stracił TOP KIDS - było to 60 proc. do 0,002 proc. udziału.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas