Telewizja2020-01-09
21

TVN24 liderem oglądalności w 2019 roku. Telewizja Republika straciła najwięcej

W zeszłym roku zdecydowanym liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych był TVN24. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogła Telewizja wPolsce.pl, a najwięcej straciła Telewizja Republika - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Pierwsze miejsce wśród stacji newsowych w 2019 roku należało do TVN24, którego średni dobowy udział wyniósł 4,47 proc., po wzroście względem analogicznego miesiąca rok wcześniej o 7,98 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom.

Drugą lokatę zajęło TVP Info. Średni miesięczny wynik tego kanału wyniósł 3,65 proc. (po wzroście o 6,42 proc.).

Podium uzupełnia Polsat News. W ubiegłym roku kanał miał 1,13 proc. udziału, po wzroście względem 2018 roku o 1,07 proc. Stacja od 20 września w ramach testów nadaje na multipleksie czwartym DVB-T w Warszawie, Katowicach, Poznaniu oraz Trójmieście.

Kolejną pozycję zajął kanał TVP3 z udziałem na poziomie 1,02 proc. Jego wynik względem poprzedniego roku wzrósł o 14,16 proc.

Czołową piątkę uzupełnia TVN24 BiS, którego udział zwiększył się o 6,25 proc. do 0,39 proc.

Ostatnia była Telewizja wPolsce.pl, która nadaje od czerwca 2017 roku. W grudniu 2017 roku kanał ten pojawił się w ofercie operatorów płatnej telewizji, a od marca ub.r. reklamy stacji są sprzedawane przez Polsat Media. Średni rynkowy udział Telewizji wPolsce.pl w 2019 roku wyniósł 0,004 proc., po wzroście względem 2018 roku o 300 proc. - największym w zestawieniu.

Z kolei najwięcej straciła będąca ósma w zestawieniu Telewizja Republika, której wynik zmniejszył się o 30 proc. do 0,03 proc. udziału.

Największy udział (4,86 proc.) wśród grup kanałów newsowych w ub.r. miał TVN, mający w portfolio stacje TVN24 oraz TVN24 BiS i notujący wzrost o 7,84 proc. Drugie miejsce zajęły stacje newsowe TVP, których udział zwiększył się o 8,02 proc. do 4,66 proc. (łączne dane dla TVP Info i TVP3).

Wśród widzów w grupie komercyjnej (16-49) na pozycji lidera wśród stacji informacyjnych w 2019 roku znalazł się TVN24 z wynikiem 2,45 proc., po wzroście o 6,11 proc.

Drugie miejsce zajęło TVP Info (1,57 proc. udziału, do góry o 23,46 proc.). W tym ujęciu trzeci był Polsat News (0,74 proc.; + 5,87 proc.).

Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat był TVN. Stacje tej grupy miały tutaj 2,76 proc. udziału, po wzroście o 6,43 proc.

W grudniu 2019 roku liderem oglądalności wśród stacji muzycznych w obu grupach wiekowych również było TVN24. W 4+ jego udział zwiększył się o 6,39 proc. do 4,27 proc., a w 16-49 - o 7,80 proc. do 2,14 proc.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(21)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas